رضا اسماعیلی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این قراردادها در واحدهای کارگری تولیدی، کشاورزی و خدماتی که به عنوان پذیرنده در طرح ثبت نام کرده بودند منعقد شده است.
وی با بیان اینکه طرح کارورز از طرح های کشوری و به منظور ایجاد اشغال برای دانش آموختگان است تصریح کرد: متقاضیان طی مدت زمان چهار تا 6 ماه در این واحدها به عنوان کارورز مشغول به کار می شوند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان بیان کرد:دولت سهم بیمه کارفرما را در صورت اشتغال به کار کارورز می پردازد و همچنین یک سوم حداقل دستمزد کارورز را بر مبنای حقوق اداره کار پرداخت می کند.
وی افزود: این طرح از مهر سال جاری آغاز شده و تاکنون 12 هزار و 200 نفر در آن ثبت نام کردند که سهمیه استان کرمان سه 240 نفر مشخص شده است.
وی گفت: همچنین 780 واحد پذیرنده در این طرح ثبت نام کردند که پس از پالایش، 190 واحد مشمول این طرح شده اند.
اسماعیلی اظهار کرد: افراد دانش آموخته مقطع فوق دیپلم تا دکترا به عنوان کاروز و اشخاص حقیقی و حقوقی به عنوان پذیرنده می توانند در سامانه کارورزی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ثبت نام کنند.
وی تاکید کرد: تمام واحدهایی که دارای لیست بیمه هستند به عنوان پذیرنده می توانند در طرح شرکت کنند و از مزایای آن بهره مند شوند.
اسماعیلی تاکید کرد: اجرای این طرح فرصت بسیار مناسبی برای اشتغال دانش آموختگان دانشگاهی جویای کار است.
خبرنگار: داود رجبی بهجت ** انتشار دهنده: نجمه حسنی*
7437/3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.