به گزارش ایرنا مدیرکل راه و شهرسازی جنوب استان کرمان عصر چهارشنبه در آیین انعقاد قرارداد ایجاد پل با همکاری بنیاد مستضعفان گفت: انعقاد تفاهم نامه احداث پل رودخانه رمشک بین اداره کل راه و شهرسازی جنوب کرمان و بنیاد مستضعفان کشور امضا شد.
محمد ساردویی ادامه داد: این پل با مشارکت 50 درصدی بنیاد مستضعفان و 50 درصدی وزارت راه و شهرسازی بر روی رودخانه رمشک در حال احداث است.
وی اظهار کرد: طبق برنامه زمانبندی عملیات اجرایی و احداث این پل 6 ماه طول می کشد که پیش بینی می شود 10 میلیارد ریال برای احداث پل رودخانه رمشک واقع در جنوب کرمان نیاز است.
وی ادامه داد: با احداث این پل شهرستان قلعه گنج به شهرستان نیک شهر در استان سیستان بلوچستان وصل خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: 29 کیلومتر از مسیر ارتباطی بخش رمشک قلعه گنج به نیک شهر ایرانشهر آسفالت و 13 کیلومتر پایانی این مسیر نیز در دست اقدام است.
همچنین با حضور رئیس بنیاد مستضعفان کشور پنج طرح اقتصادی در شهر پایلوت اقتصاد مقاومتی قلعه گنج با اعتبار 90 میلیارد ریال کلنگ زنی شد یا به بهره برداری رسید.
افتتاح طرح خریداری 2 هزار راس بز شیری از کشور اسپانیا و تحویل آن به مجتمع بز شیری قلعه گنج، آغاز عملیات اجرایی پارک نشاط شهر الگوی اقتصاد مقاومتی، کلنگ زنی طرح ساخت 120 کلاس درس آموزشی و بازدید از پروژه طرح توان افزایی شهرستان قلعه گنج از دیگر برنامه های رئیس بنیاد مستضعفان کشور در این شهرستان بود.
طرح شهر نمونه اقتصاد مقاومتی از سال 1393 به پیشنهاد استاندار کرمان و مشارکت بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی در شهرستان محروم قلعه گنج در دست اجراست.
این طرح که به عنوان الگوی اقتصاد مقاومتی در کشور نیز مطرح و با تکیه بر توانمندی محلی مردم منطقه و بهره گیری از ظرفیت بخش غیردولتی اجرا شده و تشکیل صندوق های خرد روستایی برای تجمیع سرمایه های مردم و اعطای تسهیلات برای ایجاد مشاغل پایدار از ثمرات این طرح است.
مرکز شهرستان قلعه گنج در 420 کیلومتری جنوب کرمان واقع است.
خبرنگاران: ادیب حیدری و هادی شفیعی مجاز ** انتشاردهنده: نجمه حسنی*
7450/9875/3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.