به گزارش دریافتی ایرنا از روابط عمومی آموزش و پرورش استان کرمان، محمد محسن بیگی شنبه در مراسم اعزام 320دانش اموز در قالب اردو های راهیان نور افزود: این اردو ها زمینه ساز آشنایی و ارتقای نگرش دانش آموزان نسبت به ارزش ها و آرمان های والای شهیدان و جانبازان دوران دفاع مقدس است.
وی با اشاره به اینکه این اردو در مسیر تثبیت و تحکیم پایه‌های اعتقادی دانش‌آموزان برگزار می‌شود تصریح کرد: دانش‌آموزان با اعزام به سرزمین‌هایی که دفاع مقدس در آنجا انجام گرفته بود، یکی از خاطره‌انگیزترین سفرهای خود را انجام می‌دهند.
محسن بیگی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس افزود: شهدای جنگ تحمیلی با نثار جان خود مسیر را برای سعادت و پیشرفت ما و نسل جوان جامعه هموار کردند.
مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان با بیان اینکه دفاع مقدس در مقابل تجاوز و حمله تقریبا همه دنیا به کشور اتفاق افتاد و خون بسیاری از رزمندگان اسلام به ناحق ریخته شد گفت: شهدا با نثار خون خود به کشور عزت دادند و باعث استقلال نظام اسلامی در جهان شدند.
محسن بیگی با اشاره به اینکه شهدای ما انسان‌های ویژه خدا بودند که از بطن جامعه برخاستند و با عملکرد خوب و ایمان به خدا مورد انتخاب باری تعالی قرار گرفتند خاطرنشان کرد: سفر راهیان نور دوره مهمی از زندگی دانش‌آموزان است که درس‌ها و عبرت های زیادی برای آنها در پی دارد.
وی با اشاره به اینکه بسیاری از شهدای ما در سن دانش‌آموزی در جبهه‌ها حاضر شدند گفت: در این سفر باید یاد بگیریم که چگونه عزت و کرامت خود و سرزمین خود را ارتقا بدهیم.
محسن‌بیگی با بیان اینکه سفر راهیان نور فرهنگ ایثار، فداکاری و کمک کردن به دیگران را به دانش‌آموزان آموزش می‌دهد افزود: در این سفر یاد می‌گیریم که اگر چه دفاع مقدس تمام شده اما دفاع در سایر عرصه‌ها ادامه دارد و امروزه نوع و شکل دفاع تغییر کرده است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با بیان اینکه دانش‌آموزان امروز در جبهه علمی و فرهنگی و نرم‌افزاری در دفاع مقدس هستند تصریح کرد: باید یاد بگیریم که در هر برهه‌ای از دوران زندگی خود چگونه برای جامعه اسلامی مفید باشیم.
محسن بیگی گفت: اعزام دانش‌آموزان استان به اردوهای راهیان نور آغاز شده و تا پایان اردیبهشت سال 97 حدود 10 هزار نفر از دانش‌آموزان استان به اردوی راهیان نور اعزام می‌شوند.
بر پایه این گزارش: 320 نفر از دانش آموزان مدارس آموزش و پرورش ناحیه 2 کرمان در قالب هشت دستگاه اتوبوس به عنوان اولین گروه دانش آموزی استان به اردو های راهیان نور اعزام شدند.
خبرنگار: سمیه حسن شاهی ** انتشار : بهنام احمدی *
7440/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.