به گزارش ایرنا ،علی اکبر حق دوست روز پنجشنبه در سمپوزیوم ملی بیماری بروسلوز در کرمان افزود: بیماری های مشترک بین انسان و دام به معضل جامعه بشری تبدیل شده است و باید درمان را بین انسان و حیوان به صورت هماهنگ پیش برد.
وی با بیان اینکه همواره سلامت پرندگان و حیوانات بر سلامت انسان موثر است اظهار کرد: برای کنترل بیماری بروسلوز (تب مالت) هماهنگی، انسجام کاری و آگاهی بخشی در جامعه نخستین گام، ارزانترین و موثرترین راه است.
معاون برنامه ریزی راهبردی و هماهنگی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در کنترل بیماری بروسلوز اصل بر واکسیناسیون است و فرهنگ سازی، آگاهی سازی جامعه و خود مراقبتی می تواند موجب تغییرات پایدار در کنترل بیماری بروسلوز (تب مالت) شود.
وی افزود: باید از منابع محدود درمانی و واکسیناسیون بیماری بروسلوز به شکل صحیح و در جای درست بهره برده و به گونه ای توزیع شود که بیشترین اثرگذاری را داشته باشد.
حق دوست ادامه داد: شرایط بودجه دولتی مطلوب نیست و باید منابع مالی در جایی هزینه شود که بیشترین تاثیر را داشته باشد و باید راهکارهای علمی در جهت کنترل بیماری باشد.
وی تصریح کرد: سنجش میزان آلودگی، شیوه انتقال بیماری، میزان آگاهی جامعه و هماهنگی بین سازمانی از اهمیت بالایی در درمان و پیشگیری از بیماری بروسلوز برخوردار است.
سمپوزیوم ملی بیماری بروسلوز (تب مالت) امروز (پنجشنبه) در محورهای اپیدمیولوژی بیماری بروسلوز، ارزیابی برنامه کنترل و مبارزه با این بیماری، طرح آخرین یافته های آزمایشگاهی و تبادل تجارب دامپزشکی و پزشکی در زمینه های مختلف این بیماری در سالن همایش های بانک ملی مرکزی کرمان برگزار شد.
سمپوزیوم ملی بیماری بروسلوز با همکاری دانشگاه علوم پزشکی کرمان و اداره کل دامپزشکی استان با موضوع مبارزه با بروسلوز (تب مالت) در کرمان در حال برگزاری است.
خبرنگار: حامد سالاری **انتشار :هنام احمدی *
7420/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.