حمیدرضا فولادگر شامگاه دوشنبه در نشست اقتصاد مقاومتی با حضور نمایندگان مجلس شورای اسلامی در مجتمع سنگ آهن گل گهر افزود: تولید ملی و کارآفرینی را در گل گهر سیرجان مطلوب است.
وی با تاکید بر استفاده از تکنولوژی روز دنیا در صنایع اظهار کرد: با وجود تکنولوژی هر روز بیشتر می توان از ظرفیت تولید استفاده کرد و با همین ظرفیت شرایط صادرات هم فراهم می شود.
وی ادامه داد: یکی از پروژه های اقتصاد مقاومتی که در این منطقه اجرایی شده زنجیره تولید و کار پیوسته سنگ آهن، دانه بندی، کنتسانتره، گندله سازی، آهن اسفنجی، ذوب، نورد و فولاد و در کنار آن صنایع پایین دستی است.
فولادگر گفت: ظرفیت های داخل کشور باید حمایت شود و مجلس و دولت هم در رفع مشکلات تولید کمک می کنند.
نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی نیز گفت: حلقه زنجیره تولید فولاد در سیرجان باید کامل شود تا به تولیدات فولادی و در نهایت به تولیدات استیل در این منطقه دست پیدا کنیم.
هادی قوامی تصریح کرد: مزیت امروز سیرجان صنعت فولاد و معدن است و اکنون استان کرمان و شهرستان سیرجان در مسیر توسعه و پیشرفت مطلوب قرار دارد.
وی ادامه داد: سیرجان امروز زنده و پویا است و همه ما باید تلاش کنیم معضل بیکاری رفع و مسیر توسعه کامل شود.
وی نبود صادرات را از دیگر مشکلات بخش تولید عنوان کرد و گفت: تولید کالاهای با کیفیت بازار صادرات را فراهم می کند و همه مردم مشتاق خرید کالای با کیفیت هستند و باید این بازار با تولیدات خوب به وجود آید.
وی با تاکید بر قانون رفع موانع تولید گفت: این شرط لازم است اما کافی نیست بلکه اراده و اعتقاد است که موانع را برطرف می کند و مسیرهای سخت هم با این اراده و تلاش آسان می شود.
وی تصریح کرد: سیرجان با اشتغالزایی خوب در بخش صنعت و معدن خوب عمل کرده و باید باور کنیم بسیاری از مشکلات را بیکاری به وجود می آورد که باید به فکر رفع آن بود.
نماینده مردم تهران و مسئول کارگروه بهبود فضای کسب و کار در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: امید و نشاط در مسیر تولید و اشتغال سنگ آهن گل گهر سیرجان مشهود است و برای دستیابی به افق 1404 باید همصدا و متحد بود.
سهیلا جلودار زاده با تاکید بر اجرای قوانین گفت: بسیاری از قوانین کارگشا در حوزه تولید و اشتغال در سال 1390 به تصویب رسیده که اگر اجرایی شود بخش عمده ای از مشکلات حوزه تولید و اشتغال را برطرف می کند.
وی ادامه داد: معتقدم کارفرما، دولت، کارگر و مجلس باید برای رفع مشکلات در این زمینه همراه و در یک مسیر حرکت کنند.
نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی گفت: ما همه در یک کشتی هستیم که باید به فکر خود باشیم و رفع مشکلات مردم می تواند اقتصاد و تولید را در بستر خود بگذارد و امروز موفق ترین مجموعه در تولید و اشتغال همین صنایع و معادن گل گهر هستند.
شهباز حسن پور افزود: شرکت های بخش خصوصی در سیرجان از اعتبارات دولتی استفاده نکرده اند و خام فروشی سنگ آهن نیز در این منطقه وجود ندارد.
وی با انتقاد از وزارت نیرو گفت: با تعهد این وزارتخانه قرار بود برق مورد نیاز برای انتقال آب از خلیج فارس به سیرجان به صورت رایگان تامین شود این در حالی است با وجود اخذ 10 میلیارد تومان هیچ اقدامی انجام نشده است.
نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی گفت: سیرجان با وجود نعمت های خدادادی مانند معادن نباید بیکار داشته باشند.
مدیر عامل شرکت صنعتی و معدنی سنگ آهن گل گهر نیز از اشتغال بیش از 9 هزار و 200 نفر در این مجموعه معدنی و صنعتی خبر داد و گفت: تلاش ما بر تکمیل زنجیره فولاد است و ما هیچ کمک مالی از دولت نمی خواهیم بلکه بیشتر به حمایت دولت در رفع موانع تولید داریم.
ناصر تقی زاده افزود: پروژه ها و طرح های زیربنایی امسال و سال آینده در طرح های توسعه گل گهر به بهربرداری می رسند و اشتغالزایی هم افزایش خوبی خواهد داشت.
در این همایش مقرر شد در راستای رفع مشکلات تولید و اشتغال در صنایع و معادن سیرجان کمیسیون های مرتبط جلساتی را و با حضور وزارتخانه های مربوطه در مجلس شورای اسلامی برگزار کنند و با پیگیری مسئولان کمیسیون های مجلس سفر وزیران صنایع و معادن و تعاون، کار و رفاه اجتماعی به سیرجان محقق شود.
نشست اقتصاد مقاومتی با حضور برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در مجتمع سنگ آهن گل گهر، نمایندگان کمیسیون های برنامه و بودجه و حمایت از تولید مجلس شورای اسلامی برگزار شد.
خبرنگار: محمد ایران نژاد ** انتشار دهنده: نجمه حسنی*
7435/3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.