معصومه مهدوی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا به برگزاری این اردو زیر نظر فدراسیون اسکواش اشاره کرد و افزود: این اردو با هدف استعدادپروری و آماده سازی رده های سنی پایه ورزش اسکواش برگزار شده است.
وی ادامه داد: محمد چنگانیان، پرنیان نجفی و نازنین زهرا دادخواه از اصفهان، ایلیا رشیدی از کرمانشاه، مهدیه الوند از گلستان، کوشا مصلحی، پارمین نکوپایان، باران محمدپور و هستی شمیرانی از تهران، ثمین حسن پور و مهرسا هاشمی از فارس، باربد چاووشی، آرشام شعبان نژاد و آرین جعفر طیاری از گیلان، فرناد صالحی و ایلیا ابراهیم زاده از کیش در این اردو حضور دارند.
رئیس هیات اسکواش استان کرمان گفت: همچنین چهار بازیکن به نام های نیکی هاشمی، بهار گلستان، ارشیا یگانه و پوریا اصغرزاده طالبی از تیم کرمان در اردوی منتخبان اسکواش ایران حضور دارند.
اردوی منتخب اسکواش و استعداد‌های برتر ایران در سالن اختصاصی اسکواش سردار شهید حاج یونس زنگی آبادی کرمان هم اکنون در حال برگزاری است.
واژه اسکواش به معنای فشردن است و صدای برخورد توپ به دیوار صدایی را تداعی می کند که شبیه اسکواش است و از این رو نام این رشته ورزشی را اسکواش گذاشته اند و معادل نام فارسی آن 'کوبان' است.
به زمین بازی اسکواش کورت (court) گفته می شود و در 2 نوع انفرادی (2 نفره) و دوبل (چهارنفره) بازی می شود و هر کورت شامل چهار دیوار و مانند اتاقک شیشه ای است که ورزشکاران در داخل آن قرار می گیرند و هر چهار دیوار جزو محدوده زمین بازی است.
خبرنگار: حامد سالاری ** انتشار دهنده: نجمه حسنی*
7420/3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.