به گزارش ایرنا ، یدالله موحد روز چهارشنبه در نشست ارزیابی وضعیت امنیتی جنوب استان کرمان در جیرفت افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون شاهد کاهش 19درصدی سرقت مسلحانه و کاهش 24 درصدی قتل های عادی و مسلحانه استان کرمان بوده ایم.
وی تصریح کرد: علت بسیاری از قتل های استان کرمان نزاع بر اثر اختلافات خانوادگی و ملکی بوده است و مصرف مواد مخدر و مشروبات الکلی و پایین بودن آستانه تحمل از عوامل شکل گیری اینگونه جرائم خشن می باشند.
رییس کل دادگستری استان کرمان به برگزاری همایش ملی با موضوع خشونت، راهکارها و چالش ها در کرمان اشاره کرد و گفت: این همایش با حضور بیش از 21سازمان و نهاد مختلف با محوریت معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان برگزار می شود.
وی افزود: در این همایش از نظرات علمی و تجربیات اساتید برجسته کشوری در حوزه های مختلف از جمله امور اجتماعی، جامع شناسی و جرم شناسی استفاده خواهد شد.
موحد بیان کرد: یکی از سیاست های دادگستری کرمان استفاده از ظرفیت های مدنی و اجتماعی در جهت کاهش جرائم و آسیب های اجتماعی می باشد.
وی اظهار کرد: در راستای پیشگیری از وقوع جرم نشست های مشترکی را با اعضای شورای تامین هفت شهرستان جنوبی، سران طوایف و همچنین روحانیون اهل سنت جنوب کرمان برگزار می کند.
وی روند رو به افزایش آمار طلاق را نگران کننده دانست و گفت: در استان کرمان به ازای هر 4ونیم ازدواج یک طلاق رخ می دهد که مطلوب نیست.
وی به راه اندازی مراکز مشاوره خانواده وازدواج در کنار دادگاه های خانواده اشاره کرد و افزود: اقدامات خوبی در زمینه کاهش پیشگیری از طلاق در شهر کرمان انجام شده است اما نیازمند همکاری و هم افزایی تمام مجموعه ها در زمینه کاهش این آسیب اجتماعی و بهبود وضعیت فعلی هستیم.
شهرستان جیرفت با 280 هزار نفر جمعیت از چهار بخش مرکزی، اسماعیلی، ساردوئیه و جبالبارز تشکیل شده و در فاصله 230 کیلومتری جنوب کرمان واقع است.
خبرنگار: هادی شفیعی مجاز ** انتشاردهنده: بهنام احمدی *
7450/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.