به گزارش ایرنا، علیرضا رزم حسینی روز سه شنبه در شورای اجتماعی و فرهنگی استان کرمان - شهرستان ریگان - افزود: برای ایجاد تحول، باید نظامات اداری را شکست و این کار هزینه های مادی و معنوی به دنبال دارد.
وی با اشاره به اجرای ایده مثلث توسعه اقتصادی استان کرمان عنوان کرد: باید این مثلث را در استان توسعه دهیم و همه مدیران پای کار باشند.
وی تاکید کرد: اراده مدیریت استان بر این است که کرمان را به عنوان استانی نمونه بسازیم.
رزم حسینی ادامه داد: اینکه امروز رهبر معظم انقلاب اسلامی از قلعه گنج به عنوان نمونه واقعی تحقق اقتصاد مقاومتی یاد می کنند، افتخاری برای معین اقتصادی این منطقه و مدیران استان است.
وی گفت: امروز توسعه دغدغه همه مدیران و نمایندگان استان کرمان است و هیچکس در این استان دغدغه سیاسی ندارد.
وی ادامه داد: همه باید کار انجام دهیم و به این فکر نباشیم که کار به نام چه کسی تمام می شود بلکه باید تلاش کنیم نظام جمهوری اسلامی به آرمان های مد نظر خود دست یابد.
وی با اشاره به اینکه در یک دوره خودروهای مالچ پاشی شرق استان کرمان را فروختند و پول حاصل از فروش آن را بابت بدهی ها پرداختند بیان کرد: وقتی دولت های خردگرا کنار گذاشته و دولت های ناخرد را در مصدر امور قرار می دهیم، با این مشکلات روبرو می شویم.
رزم حسینی با اشاره به اینکه پرداخت یارانه عزت مردم کشور ما را خدشه دار می کند گفت: وقتی افرادی مانند شهید حججی پیدا می شوند و سر خود را برای آزادی این سرزمین می دهد، نشان می دهد این ملت، ملتی نیست که بتوان آن را تحقیر کرد.
وی با تاکید بر لزوم انجام ریسک های حساب شده گفت: معمولا ریسک های حساب شده، جواب می دهند.
وی ادامه داد: معین های اقتصادی کرمان برای کاهش آسیب های اجتماعی وارد شده اند و در این زمینه نیز کارهای خوبی را در سطح استان انجام داده اند.
وی خاطرنشان کرد: سال گذشته به منظور کاهش آسیب های اجتماعی، طرح نجات در کرمان اجرایی شد که نتایج بسیار خوبی را به دنبال داشت که این طرح، در ریگان نیز بومی سازی شده و اجرایی می شود.
استاندار کرمان ادامه داد: هر شهر و استانی که از کارایی اقتصادی برخوردار باشد، در سایر حوزه هانیز موفق خواهد بود.
وی توسعه اقتصادی را زمینه ساز کاهش آسیب های اجتماعی دانست و عنوان کرد: برخی عقب افتادگی های ما تاریخی و 300 ساله است که با اجرای یک برنامه نمی توان آنها را برطرف کرد.
وی اظهار کرد: ما دشمنان جدی داشته و داریم و بعد از انقلاب با وجود همه دشمنی ها، اقدامات بسیار بسیار بزرگی انجام شده است.
رزم حسینی گفت: امروز نزدیک به 2 هزار و 700 مگاوات تولید برق داریم که در این زمینه صادر کننده برق هستیم.
وی با اشاره به اجرای ایده شهر نمونه اقتصاد مقاومتی در قلعه گنج از سه سال قبل گفت: با اقدامات عملگرایانه انجام شده در قلعه گنج شاهد کاهش آسیب های اجتماعی از جمله بیکاری هستیم.
وی ادامه داد: ظرف یک ماه آینده باید طرح اشتغال منطقه ریگان شامل تعداد افراد دارای توانمندی برای انجام کار، نوع فعالیت و سایر موارد مرتبط تدوین شود تا با همکاری معین اقتصادی برای اجرای آن اقدام کنیم.
رزم حسینی خاطرنشان کرد: باید فهرستی از نیازمندی های شرکت های منطقه دریافت شود تا در مسیر توسعه اشتغال و در زمینه رفع آنها اقدام شود.
وی ادامه داد: سعی می کنیم شورای اجتماعی استان را هر سه ماه یکبار در این شهرستان برگزار کنیم تا مشکلات موجود برطرف شود.
رزم حسینی افزود: فرمانداری ریگان باید برای توسعه مشاغل خانگی نیز اقدام ویژه ای را انجام دهد و استانداری کرمان در این زمینه همکاری لازم را خواهد داشت.
وی خاطرنشان کرد: اشتغال ایجاد شده در ریگان نباید شامل اقدامات جاری دستگاه ها باشد و در این رابطه باید زمینه های جدید اشتغال شناسایی و اجرایی شود.
وی بیان کرد: باید در راستای پیشگیری از اعتیاد نیز در این شهرستان اقدام جدی با همکاری سازمان بهزیستی انجام شود.
وی گفت: به دلیل موازی کارها، آثار طرح ها آثار مورد نظر حکومت نیست و طرح نجات به دنبال آن است که همه دستگاه ها را هم راستا کند تا آثار مورد نظر حاصل شود.
استاندار کرمان بر بومی سازی طرح نجات در ریگان تاکید و خاطرنشان کرد: در ریگان می توان طرح نجات را به صورت ویژه اجرایی کرد تا دستگاه ها به صورت هم راستا برای رفع آسیب های اجتماعی در این شهرستان اقدام کنند.
وی گفت: نباید موضوعات را به گونه ای طرح کرد که این تفکر ایجاد شود که مدیری نمی خواهد کار کند زیرا همه نهادها و مسئولان دست به دست هم داده اند تا مسائل اقتصادی، فرهنگی و غیره را در استان و کشور ارتقا دهند.
خبرنگار: سمیه حسن شاهی ** انتشار دهنده: نجمه حسنی*
7440/3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.