به گزارش ایرنا، محسن روحی روز پنجشنبه در نشست هم اندیشی کارشناسان این کانون با رئیس و خبرنگاران خبرگزاری جمهوری اسلامی استان کرمان افزود: در حال حاضر تنها یکی از مراکز فرهنگی هنری سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان حدود 30 روستای کرمان را پوشش می دهد.
وی با بیان اینکه باید مراکز سیار شهری را نیز در کرمان تقویت کنیم خاطرنشان کرد: در حال حاضر با کمبود خودرو مواجه هستیم در حالی که اگر بتوانیم 10 خودرو را تجهیز کنیم می توان به 300 روستای استان خدمات فرهنگی و هنری ارائه کرد.
وی تصریح کرد: انتظار داریم خیران استان به این موضوع مهم ورود کنند و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان این آمادگی را دارد برای هر خودرو تجهیزات لازم و مربیان فرهنگی و هنری تامین کند.
وی با اشاره به وجود 45 مرکز فرهنگی و هنری در نقاط مختلف استان کرمان عنوان کرد: امروز کانون پرورش فکری در نقاطی از استان فعالیت می کند که هیچ دستگاه فرهنگی در آن مناطق به صورت متمرکز فعالیت ندارد.
روحی همچنین اظهار کرد: کانون پرورش فکری تنها مخصوص ایام فراغت و تعطیلات تابستان نیست بلکه با بهره گیری از ظرفیت معلمان و مربیان مجرب و توانمند در طول روزهای سال به کودکان و نوجوانان ارائه خدمت می کند.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان گفت : امروز در شرایطی قرار داریم که هر دستگاه اجرایی که دلسوز آینده کشور است باید برنامه هایی را در حوزه کودکان و نوجوانان برای خود تعریف کند.
کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان بیش از 50 سال در این استان سابقه فعالیت دارد.
* ضرورت متناسب سازی برنامه های آموزشی با ذائقه مخاطب امروزی
در این نشست رئیس سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی استان کرمان ضمن اعلام آمادگی این سازمان خبری برای پوشش و انعکاس فعالیتهای کانون افزود: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان باید برنامه های کاری و آموزشی خود را در عین تنوع بخشی متناسب با ذائقه های مخاطبان خود و انتظارات جامعه امروزی بروز رسانی کند .
بهنام احمدی افزود: قطعا یکی از دلایل دامنه دار شدن آسیب های اجتماعی در جامعه را باید در بی توجهی به نیازهای مخاطبان و پرهیز از تنوع بخشی برنامه ها و مهمتر از آن متمرکز شدن عمده برنامه های کاری حوزه های فرهنگی از جمله کانونها بر یک محور خاص بدون نیاز سنجی ذائقه مخاطبان و نادیده انگاشتن تغییرات زمانی دانست که باید در این خصوص چاره اندیشی شود.
خبرنگار : کمیل بهشتیان ** انتشار ک بهنام احمدی*
7429/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.