به گزارش ایرنا، محمدرضا پورابراهیمی روز یکشنبه در نشست صمیمی با نخبگان و فرهیختگان شهرستان سیرجان افزود: ادبیات سنتی برای توسعه اقتصادی استان کرمان و کشور کافی نیست و باید بر مبنای نگاه جدید در این حوزه اقدام کنیم.
وی ادامه داد: یکی از سرمایه های کشورها، منابع طبیعی و زیرساخت های خدادادی است که از آن ها به عنوان مزیت های نسبی اقتصادی یاد می شود که در ایران مزیت های نسبی زیادی وجود دارد.
وی خاطرنشان کرد: در گذشته امکانات نظامی از مزیت های نسبی کشورها بوده است که امروز چنین نیست.
پورابرهیمی گفت: امروز کشوری در کنار مزیت های نسبی اقتصادی به موفقیت می رسد که مزیت نیروی انسانی را نیز همراه خود داشته باشد.
وی تاکید کرد: امروز کشوری به موفقیت می رسد که اقتصاد مبتنی بر دانش و استفاده از ظرفیت های موجود را در مسیر توسعه به کار گیرد.
نماینده مردم شهرستانهای کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امروز کشور در اوج توانمندی و شایستگی های علمی است، گفت: در گذشته پزشکان استان کرمان از افراد پاکستانی و هندی بودند.
پور ابراهیمی به دستاوردهای بزرگ نظامی کشور اشاره و بیان کرد: ایران اسلامی در این زمینه به موفقیت های بزرگی رسیده است.
وی ادامه داد: امروز مشکل و موضوع ما در حوزه اقتصادی این است که کارهای انجام شده جوابگو نبوده و شاخص های اقتصادی نشان می دهد که این حوزه نیاز به بازنگری اساسی دارد.
وی خاطرنشان کرد: ساختار سنتی توسعه اقتصادی در کشور جوابگو نیست و آیا با وجود همه ظرفیت ها در کشور، نمی توانیم به کشور برتر در حوزه اقتصادی تبدیل شویم؟.
پورابراهیمی گفت: فضای همدلی بسیار خوبی در استان کرمان محقق شده و همه به ادبیات جدید توسعه برای تعالی کرمان تلاش می کنند.
وی این را هم اضافه کرد که در مجلس شورای اسلامی به طور کامل همراه با دولت خواهیم بود زیرا موفقیت دولت را موفقیت نظام می دانیم.

*** همت و تلاش استاندار کرمان، آهنگ توسعه سیرجان را سرعت بخشیده است
نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست گفت: استاندار کرمان به عنوان رزمنده دیروز دفاع مقدس و رزمنده امروز جهاد اقتصادی، مبارزه جدی را با فقر و جهالت در پهناورترین استان کشور اجرایی کرده اند.
شهباز حسن پور افزود: با همت و تلاش مردم و استاندار کرمان، آهنگ توسعه، پیشرفت و عمران سرعت بیشتری خواهد یافت.
وی گفت: برای رفع فقر مطلق و سایر مشکلات در سیرجان کمر همت بسته ایم تا مردم عزتمندانه تر زندگی کنند.
سیرجان در 180کیلومتری کرمان قرار دارد.
خبرنگار: سمیه حسن شاهی ** انتشار : بهنام احمدی *
7440/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.