به گزارش دریافتی ایرنا به نقل از روابط عمومی هلال احمر استان کرمان رضا فلاح روز دوشنبه افزود: چهار نفر بدون هیچ گونه آموزش، تجهیزات و عدم همراهی و هماهنگی با گروه های کوهنوردی آموزش دیده، قصد سفر به آبشارهای فنی فوسک را کردند که متاسفانه یک نفر از آن ها، در آبشار معروف به آبشار چرخشی، دچار حادثه گردید و غرق شد.
وی بیان کرد: پس از اطلاع به جمعیت هلال احمر استان کرمان، 2 تیم پنج نفره امداد و نجات کوهستان و واکنش سریع به منطقه اعزام شدند و عملیات رهاسازی و انتقال جسد از محل حادثه به مدت 16 ساعت بطول انجامید.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان تصریح کرد: در این عملیات جسد این جوان در طی عملیات سخت، نفس گیر و با پیمایش از مناطق صعب العبور با روش های صعود، فرود و شنا در مسیر رودخانه توسط نجاتگران و امدادگران جمعیت هلال احمر شهرستان کرمان به مراجع قانونی تحویل داده شد.
وی با اشاره به وقوع همین نوع حادثه در سه سال گذشته در این محل که منجر به مرگ یک نفر دیگر از هموطنان شده بود اظهار کرد: فرود از آبشارهای فنی فوسک مستلزم آموزش و همراه داشتن تجهیزات دره نوردی و همچنین همراهی باشگاه های کوهنوردی آموزش دیده است.
آبشارهای فنی دره فوسک در 30 کیلومتری شمال شرقی کرمان و در منطقه ییلاقی و گردشگری کوهپایه قرار دارند.
خبرنگار:داود رجبی بهجت** انتشار: بهنام احمدی *
7437/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.