به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی استانداری کرمان، علیرضا رزم حسینی در دیدار با حسن قشقاوی معاون وزیر امور خارجه افزود: نهاد اقتصاد مقاومتی در استان کرمان می تواند جایگزین تمرکزگریی دولتی و بروکراسی نحس اداری شود.
وی بیان کرد: در طول 38 سال از عمر انقلاب اسلامی ایران، دولت های زیادی به صحنه آمدند اما در نهایت در سیاست های کلان اقتصادی موفق به رشد اقتصادی شده اند در حالیکه توانمندسازی و تقویت اقتصاد مردمی صورت نگرفته است.
وی با اشاره به اینکه بیش از 15 میلیون حاشیه نشین در کشور وجود دارد تصریح کرد: استان کرمان فداکاری کرده و در حوزه اقتصاد مقاومتی در کشور پیشگام بوده است لذا پای این طرح می ایستد تا نهاد اقتصاد مقاومتی را به صورت پایلوت در استان کرمان راه اندازی کند.
رزم حسینی با تاکید براینکه نهاد اقتصاد مقاومتی هیچ هزینه ای برای دولت ندارد که می تواند به تدریج جایگزین تمرکزگرایی دولتی شود، خاطرنشان کرد: دولت در سراسر کشور با تورم نیروی انسانی روبروست و همین امر موجب نارضایتی عموم جامعه و فساد اداری شده است.
وی با اشاره به اینکه نهاد اقتصاد مقاومتی در استان کرمان کار خود را با الگوی تقسیم بندی استان به هشت زون اقتصادی آغاز کرده است گفت: در این طرح، مدیریت توسعه به موسسات و شرکت های توسعه گرا واگذار شده است.
استاندار کرمان با اشاره به الگوی موفق اقتصاد مقاومتی در شهرستان قلعه گنج و تایید مقام معظم رهبری قرار گرفته است افزود: با راه اندازی صندوق های خرد توسعه روستایی در شهرستان قلعه گنج، بیش از پنج هزار نفر از اهالی بومی منطقه در این صندوق ها عضو شده اند و تاکنون صدها طرح اشتغالزای کوچک و متوسط با بیش از یکصد میلیارد تومان اعتبار دراین شهر در حال اجراست که توانسته است به صورت مستقیم و غیرمستقیم، بیش از هزارنفر شغل در منطقه ایجاد کند.
رزم حسینی با تاکید براینکه در پی اجرای طرح های اقتصاد مقاومتی در قلعه گنج، شاخص های امنیتی در این شهرستان بیش از 70 درصد افزایش یافته است تصریح کرد: نرخ بیکاری شهرستان قلعه گنج از 24.5 درصد به 7.5 درصد رسیده است.
وی با اشاره به اینکه امروز یک تغییر تفکر در مناطق اقتصادی استان ایجاد شده و مردم به جای طلب کمک های مالی، از مسئولین خواستار ایجاد اشتغال هستند، تصریح کرد: با این سبک جاری مدیریتی، نمی توان کشور به نقطه مطلوب رساند لذا باید یک سبک جدید مدیریتی برای اداره کشور ایجاد شود که می توان این طرح را به صورت پایلوت در استان کرمان با راه اندازی نهاد اقتصاد مقاومتی اجرا کرد.
استاندار کرمان با انتقاد از اینکه چرا باید مجوز طرح های اقتصادی همچون کارخانه پلاسمای خون، پارک ملی خبر و غیره بیش از سه سال به طول بیانجامد گفت: ثروت های عظیم و ناشناخته ای در کشور وجود دارد که می توان با استفاده از ظرفیت های داخلی و توان شرکت ها و موسسات غیردولتی برای توسعه کشور استفاده کرد.
در ادامه این دیدار معاون وزیر امور خارجه نیز ضمن قدردانی از پیگیری های استاندار توسعه گرای کرمان، برای بیان الگوی اقتصاد مقاومتی استان کرمان در جلسات هیات دولت و همچنین حمایت از این طرح در سطح کشور اعلام آمادگی کرد.
معاون وزیر امور خارجه برای شرکت در دومین گردهمایی نمایندگان اطلاع رسانی گردشگری ایران در خارج از کشور به کرمان سفر کرده است.
خبرنگار: داود رجبی بهجت ** انتشار دهنده: نجمه حسنی*
7437/3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.