ایمان قاسم زاده روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ضمن تبریک 12 شهریور روز بهورز گفت: 329 خانه بهداشت در هفت شهرستان تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی جیرفت به مردم این منطقه خدمات می دهند که 535 بهورز در این خانه های بهداشت فعالیت می کنند.
وی افزود: خانه های بهداشت با هدف ارائه خدمات به بیماران روستایی راه اندازی شد و بهورزان به عنوان کادر متخصص در خانه های بهداشت تربیت شدند که کاهش میزان مرگ و میر در روستاها، آموزش مادران، واکسیناسیون کودکان و خدمات بهداشت محیط از مهمترین خدمات بهورزان است.
وی بیان کرد: بهورزان با هدف حفظ و ارتقای سلامت مردم و کسب رضایت الهی خدمت می کنند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت اظهار کرد: با توجه به لزوم افزایش ارائه خدمات بهداشتی در راستای تحقق اهداف طرح تحول سلامت در حال حاضر آگهی جذب 114 بهورز در جنوب کرمان داده شده است که متقاضیان می توانند برای دریافت اطلاعات بیشتر به سایت دانشگاه مراجعه کنند.
وی با بیان اینکه در حوزه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی جیرفت سه مرکز آموزش بهورزی در شهرستان های جیرفت، کهنوج و عنبرآباد فعال هستند، گفت: 106 بهورز در پایه دوم در حال تحصیل در این مراکز هستند که با اتمام دوره های آموزشی بهورزی در خانه های بهداشت جنوب کرمان به مردم منطقه خدمت رسانی می کنند.
قاسم زاده با بیان اینکه 18 مربی در آموزگاه های بهورزی جنوب کرمان تدریس می کنند، تصریح کرد: پست های مصوب بهورزی در جنوب کرمان 862 پست است که در راستای تحقق این هدف علاوه بر به کارگیری فارغ التحصیلان مراکز بهورزی، طی پنج سال آینده نیز 107 بهورز دیگر در جنوب کرمان به کار گرفته می شود.
دانشگاه علوم پزشکی جیرفت هفت شهرستان، جیرفت، کهنوج، عنبرآباد، قلعه گنج، منوجان، رودبار و فاریاب در جنوب کرمان را با یک میلیون نفر جمعیت تحت پوشش دارد.
خبرنگار: هادی شفیعی مجاز ** انتشار دهنده: روح اله صائب *
7450/6003
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.