به گزارش ایرنا علیرضا رزم حسینی عصر دوشنبه در نشست شورای اداری کرمان با حضور وزیر راه و شهرسازی افزود: بخش دولتی در این پروژه ها سه هزار و 700 میلیارد تومان مشارکت داشته و 73 هزار و 805 شغل پایدار در این چهار سال در استان کرمان به وجود آمده است.
وی بیان کرد: اعتبار پروژه هایی که امروز افتتاح و کلنگ زنی شد، یک هزار و 250 میلیارد تومان بود که 860 میلیارد تومان آن افتتاح پروژه است.
استاندار کرمان اظهار کرد: کرمان استانی معدنی است و در مسیرهای اصلی آن شبکه ریلی ساخته شده، اما در مسیرهای فرعی که متصل به معادن و کارخانجات است، کمبود داریم.
* امضای توافقنامه وزارت راه با استانداری کرمان
استاندار کرمان با اشاره به امضای توافقنامه تقویت حمل و نقل ریلی و جاده ای استان بین استانداری کرمان و وزارت راه و شهرسازی گفت: در این موافقتنامه، قرار شد با مشارکت وزارت راه و شهرسازی و شرکت های خصوصی مسیرهای فرعی به ریل متصل شده و 32 میلیون تن بار از جاده به ریل منتقل شود.
رزم حسینی تصریح کرد: می توانیم از محل ماده 56 جاده هایی در استان بسازیم که یک مورد امروز در سیرجان آغاز شد و موارد دیگر در آینده دنبال خواهد شد.
شورای اداری استان کرمان با حضور وزیر راه و شهرسازی، آیت الله سید یحیی جعفری تمیانده ولی فقیه در استان و جمعی از مسئولان در سالن شهید مرتضوی استانداری کرمان برگزار شد.
همچنین در این آیین چند طرح به مناسبت هفته دولت از طریق ویدیو کنفرانس در شهرستان های رفسنجان، جیرفت و زرند به دستور وزیر راه و شهرسازی افتتاح شد.
وی تاکید کرد: در استان کرمان سیاست اعتدال واقعی را دنبال کردیم و در این مدت موفق شدیم از همه فعالان سیاسی و گروه های وفادار به نظام در ادامه استان بهره ببریم.
وی تصریح کرد: تمرکز استان در توسعه اقتصادی با مشارکت همه ارکان حکومت صورت گرفته و توفیقات خیلی خوبی در سطح استان حاصل شده که می تواند برای توسعه پایدار استان مثمرثمر باشد.
رزم حسینی با اشاره به اقدامات استان کرمان در حوزه آسیب های اجتماعی اظهار کرد: در راستای کاهش آسیب های اجتماعی، طرح نجات را در حاشیه شهر کرمان در دست اجرا داریم و همه ارکان حکومت حضور دارند و توفیقات خوبی داشته ایم.
وی ادامه داد: در حوزه سلامت و درمان با اختیاراتی که وزیر بهداشت به استان واگذار کردند، موجب جهش خوبی در بخش بهداشت و درمان در استان شد و 2 هزار و 500 تخت بیمارستانی توسط بخش خصوصی در حال ساخت است.
استاندار کرمان گفت: در حوزه عمران شهری کرمان پروژه هایی در دولت یازدهم در کرمان آغاز شد که بیش از 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و انتظار می رود شورای پنجم به سرعت و بدون وقفه کار را دنبال کرده تا بتوانیم پروژه های جدید را آغاز کنیم.
نماینده مردم پنج شهرستان جنوبی استان کرمان در مجلس شورای اسلامی هم گفت: امروز یک هزار و 200 میلیارد تومان پروژه در استان کلنگ زنی شد که 500 میلیارد تومان آن مربوط به راه و شهرسازی بود که این ارقام نشان می دهد ظرفیت های این بخش در استان نادیده گرفته شده است.
احمد حمزه افزود: در جنوب استان کرمان 50 درصد از جاده ها روستایی خاکی هستند و از وضعیت مناسبی برخوردار نیستند و جاده های شهری نیز وضعیت خوبی ندارند و امیدواریم به آنها توجه شود.
وی بیان کرد: جاده کهنوج به قلعه گنج رفت آمد زیادی دارد و با توجه به تصادفات زیاد آن باید دو بانده شود.
نماینده مردم پنج شهرستان جنوبی استان کرمان تصریح کرد: مسکن مهر کهنوج مشکلات و موانع زیادی دارد که برای حل آنها باید اقداماتی انجام داد.
وی گفت: عمده زمین ها در جنوب استان در تملک راه و شهرسازی و منابع طبیعی است و مردم در انتقال اسناد آنها با مشکل روبرو هستند.
عباس آخوندی امروز (دوشنبه )بمناسبت گرامیداشت هفته دولت و به نمایندگی از هیات وزیران به استان کرمان سفر کرد و ضمن افتتاح طرحها از طرحهای مختلف در دست اجرا بازدید کرد.
بهره برداری از 170 کیلومتر از محورهای استان درکرمان ، زرند ، سیرجان و بافت با اعتبار 600 میلیارد تومان و آغاز عملیات آزاد راه سیرجان به بندرعباس به طول 60 کیلومتر و اعتبار 200میلیاردتومان از عمده ترین این طرحها می باشند که با حضور معاونین وزیر راه و شهرسازی در نقاط مختلف این استان افتتاح شد.
خبرنگار:داود رجبی بهجت** انتشار:بهنام احمدی *
7437/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.