به گزارش ایرنا، رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان صبح امروز در آیین کلنگ‌زنی این طرح‌ اظهار کرد: نخستین کاری که برای طراحی کارخانه مس صورت می‌گیرد تشخیص ذخیره معدن کارخانه است که این معدن با ظرفیت بسیار زیادی از نظر اقتصادی قابل توجیه است.
محمود اسکندری نسب تصریح کرد: کار عملیاتی این کارخانه توسط شرکت مس‌کاوان اطلس کارمانیا آغاز به‌کار کرده و در کنار عملیات معدن‌کاری کار عملیات کارخانه قبل از اینکه به نتیجه نهایی برسد آغاز شده است که این کار در کشور بی‌سابقه است.
وی خاطرنشان کرد: این کارخانه در سال 1395 مجوز خود را دریافت کرده است که سرمایه‌گذاری این طرح 310 میلیارد ریال است و در این طرح به‌صورت مستقیم برای 80 نفر اشتغالزایی صورت می‌گیرد.
وی با بیان اینکه در حوزه معدن جنوب کرمان 57 پروانه اکتشاف صادر شده و 28 درصد این پروانه‌ها مربوط به چهار سال اخیر است، گفت: همه این فعالیت ها به همت همکاران ما در سازمان صنعت و معدن جنوب کرمان صورت گرفت چرا که کوچک‌ترین سازمان در کشور دارای 150 نیروی انسانی است اما سازمان جنوب کرمان دارای 35 نفر نیرو است.
فرماندار جیرفت نیز در ادامه این آیین اظهار کرد: در بخش صنعت و معدن، گردشگری، کشاورزی و دیگر موارد در این شهرستان فعالیت های خوبی انجام شده است وهم اکنون زمینه برای حضور بخش خصوصی فراهم شده است.
احمد امینی روش تصریح کرد: ما به دنبال خام‌فروشی نیستیم و در حال احداث کارخانه‌هایی هستیم که فرآوری را انجام دهیم که ارزش‌افزوده داشته باشیم.
ساردوئیه یکی از بخش‌های شهرستان جیرفت با جمعیتی بیش از 39 هزار نفر و در فاصله 80 کیلومتری شهر جیرفت واقع شده است.
شهرستان جیرفت با 280 هزار نفر جمعیت از چهار بخش مرکزی، اسماعیلی، ساردوئیه و جبالبارز تشکیل شده و در فاصله 230 کیلومتری جنوب کرمان واقع است.
خبرنگار: هادی شفیعی مجاز ** انتشاردهنده: روح الله صائب *
7450/6003
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.