محمدحسن کردستانی روز شنبه در جمع خبرنگاران با تبریک هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر اظهار کرد: دولت‌ها در ادوار مختلف خدمات شایانی به مردم ارایه داده و موجب سرافرازی و سربلندی نظام جمهوری اسلامی شده‌اند.
وی با اشاره به اینکه نمود این خدمات و عملکردها در هفته دولت قابل مشاهده است، بیان کرد: باید فعالیت‌ها و برنامه‌های دولت در این هفته برای مردم تبیین و تشریح شود تا امید و نشاط را در سطح جامعه رقم بزند و ارتباط قوی‌تر و منسجم‌تری بین ملت و دولت ایجاد کند.
وی با بیان اینکه با بهره‌برداری از این طرح ها برای هشت هزار و 843 نفر در هفت شهرستان جنوبی استان کرمان اشتغالزایی صورت می‌گیرد، افزود: 9 طرح در شهرستان جیرفت، چهار طرح در شهرستان منوجان و در شهرستان‎های کهنوج، قلعه‌گنج، عنبرآباد و فاریاب هر کدام سه طرح و در شهرستان رودبار جنوب 2 طرح افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شود.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان ادامه داد: 10 طرح عملیات سنگی‌ملاتی، پنج طرح جنگل‌کاری با نهال، چهار طرح عملیات سنگی‌گابیونی و طرح نهال‌کاری، احداث بادشکن بیولوژیک، مدیریت هرزآب، تولید نهال، پاسگاه حفاظتی، عملیات خاکی، دیوار ساحلی سنگی ملاتی و عملیات خاکی و تثبیت سرریز سنگی‌ملاتی در هفته دولت آماده بهره‌برداری و کلنگ‌زنی در این شهرستان ها است.
وی با قدردانی از اداره‎ ثبت اسناد و املاک جنوب کرمان افزود: در راستای اجرای طرح‌های 'هفت و حامی'، بیش از 95 درصد عرصه‌های ملی جنوب کرمان کاداستر و از مستثنیات قانونی مردم تفکیک و مشخص شده‌ که با ادامه این روند تا پایان سال جاری شاهد برگزاری جشن ممیزی اراضی ملی و تثیت مالکیت دولت در جنوب کرمان هستیم.
کردستانی عنوان کرد: امیدواریم با اجرای این طرح ها بتوانیم، گام مؤثری در راستای بهبود سطح منابع طبیعی و آبخیزداری در منطقه جنوب کرمان برداریم.
مساحت کل منطقه جنوب کرمان سه میلیون و 850 هزار هکتار است که 85 درصد آن دولتی می باشد.
وسعت جنگلهای این منطقه 480 هزارهکتارو وسعت مراتع هم بالغ بر یک میلیون و 918 هکتار می باشد که از این بابت رتبه یازدهم کشور را به خود اختصاص داده است.
خبرنگار: هادی شفیعی مجاز ** انتشاردهنده: روح اله صائب *
7450/6003
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.