به گزارش ایرنا رضا طالبی زاده روز سه شنبه در نشست شورای اداری شهرستان بردسیر افزود: یکی از عوامل مهم بروز پدیده زمین خواری یا تصرف غیرقانونی املاک دولتی، تثبیت نشدن مالکیت این نوع اراضی است.
وی وجود قولنامه های دستی را در خرید و فروش املاک از عوامل مهم کلاهبرداری عنوان و اظهار کرد: گاهی ملک یا زمینی با سند مالکیت ثبتی به صورت قولنامه دستی همزمان به افراد مختلف فروخته شده است.
طالبی زاده گفت: اگر همه زمینهای دولتی صاحب سند ثبتی شود هم سرمایه گذار راحت تر امکان سرمایه گذاری در این زمین ها را خواهد داشت و هم قیمت زمینها به دلیل داشتن سند رسمی افزوده خواهد شد.
وی گفت: طبق قانون حد نگار یا کاداستر که در سال 93 به تصویب رسیده، سازمان ثبت اسناد مکلف شده ظرف مدت پنج سال تمام اراضی شخصی و دولتی را جانمایی و تفکیک مالکیت کند.
وی ادامه داد: ماده 9 این قانون، ادارات را مکلف کرده تا مستندات خود را به منظور تعیین تکلیف مالکیت در اختیار ادارات ثبت بگذارند، این در حالی است که ظرف مدت 2 سال و چهار ماه که از تصویب این قانون می گذرد و به دلیل نبود ابزار اجرایی، این امر تاکنون محقق نشده است زیرا قانون تصویب شده دارای ضمانت اجرایی لازم نیست.
وی یکی از ابزار اجرایی را نقشه های جی. تی. ام دانست که تهیه آنها مستلزم تامین اعتبار است.
فرماندار بردسیر نیز گفت: جهان فولاد تنها شرکتی است که همه نیروهایش بومی این منطقه هستند.
مجید نجف پور افزود: 2 کارخانه فولاد هلدینگ میدکو و کارخانه صنایع فولاد کرمان (بردسیر) نیز در زمینه جذب نیروی بومی همکاری خوبی داشته اند.
وی در ادامه از مدیرعامل جهان فولاد خواست برای راه اندازی کارخانه فولاد آلیاژی که عملیات اجرایی آن در بهمن 95 توسط دکتر لاریجانی به زمین زده شد اقدام کند.
نجف پور ضمن توصیه به استفاده از پیمانکاران بومی، خواست تا مسائل مربوط به بیمه تامین اجتماعی و پرداخت مالیات کارخانه نورد جهان فولاد در ادارات شهرستان بردسیر صورت بگیرد و با مساعدت مدیران جهان فولاد، کارگاه تولیدی تازه تاسیس پوشاک در بردسیر بتواند پوشاک کارکنان این مجموعه را نیز تولید کند.
امام جمعه بردسیر نیز ضمن تبریک ولادت حضرت معصومه (س) و روز دختر با اشاره به سالروز اقامه اولین نماز جمعه در کشور گفت: نماز جمعه محور وحدت است و ائمه جمعه وابسته به هیچ حزب و گروهی نیستند بلکه منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی را اجرا می کنند زیرا سرباز رهبری و ولایت فقیه هستند.
حجت الاسلام میثم تارم گفت: تریبون نماز جمعه بسیاری از مشکلات مردم را حل و فصل می کند و به مردم روحیه می دهد.
وی همچنین از مدیران شرکت جهان فولاد خواست با انتقال پرونده مالیاتی این کارخانه به اداره دارایی بردسیر به توان اقتصادی شهر کمک کنند.
وی افزود: در حال حاضر شهرداری بردسیر بیش از پنج میلیارد تومان بدهی دارد و هر شهرداری که پس از این منصوب شود، به دلیل حجم بالای بدهی تا مدتها قادر به اجرای طرح ها و پروژه ها نیست لذا انتظار می رود با همت مدیرعامل شرکت جهان فولاد و پرداخت مالیات کارخانه نورد 500 هزار تنی بردسیر در این شهرستان، بخشی از مشکلات اقتصادی این منطقه محروم مرتفع شود.
مدیرعامل شرکت جهان فولاد نیز گفت: این شرکت با دست خالی و با یک و نیم میلیارد تومان اعتبار اولیه آغاز به کار کرد و در حال حاضر طی چند مرحله، افزایش سرمایه این شرکت به 400 میلیارد تومان افزایش یافته است.
علی عباسلو افزود: برنامه کسر مالیات از حقوق کارکنان مجموعه، با ارائه لیست کارکنان به تامین اجتماعی بردسیر از تیرماه در حال انجام است.
وی ادامه داد: هر چند کارخانه بردسیر هنوز به طور جدی وارد فاز تولید نشده است و آهن اسفنجی و میلگرد و شمش به طور پیوسته متعلق به یک شرکت است که بخشی از محصولات در سیرجان و بخشی در بردسیر تهیه می شود لذا ما نیازمند کارشناسی دقیق مالیاتی هستیم تا به طور دقیق این مساله را بررسی کند.
عباسلو با استقبال از پایه گذاری ثبت پرونده های مالیاتی کارخانه نورد در بردسیر افزود: شرکت مالیات را پرداخت می کند.
جلسه شورای اداری شهرستان بردسیر روز سه شنبه با حضور مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان، فرماندار، ائمه جمعه بردسیر و نگار، و برخی از مسئولان شهرستان در محل کارخانه نورد 500 هزار تنی بردسیر وابسته به شرکت جهان فولاد سیرجان برگزار شد.
در پایان این آیین با اهدای لوح توسط فرمانداری، شرکت جهان فولاد، نیروی انتظامی و کمیته امداد امام خمینی (ره) از خدمات و تلاش های ائمه جمعه شهرستان بردسیر تجلیل شد.
همچنین صالح رزم حسینی کاریکاتوریست و کارتونیست کرمانی 2 اثر پرتره را به حجت الاسلام میثم تارم امام جمعه بردسیر و حجت الاسلام مهری امام جمعه نگار تقدیم کرد.
خبرنگار: زهرا بیرمی نیا ** انتشار دهنده: نجمه حسنی
7421/3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.