محمدمهدی مسجدی مسئول بهزیستی بردسیر جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود: این مهارتها که بمنظور توانمندسازی و پیشگیری بوسیله کارشناسان ارشد بهزیستی انجام گرفت، شامل خودآگاهی، همدلی، ارتباط، مدیریت خشم، کنترل استرس، حل مساله و تصمیم گیری، تفکر نقاد و خلاق می باشد.
وی مهمترین و اصلی ترین هدف بهزیستی را توانمندسازی افراد جامعه و پیشگیری از معلولیتها و آسیب های اجتماعی در همه اقشار جامعه و بخصوص جامعه هدف بهزیستی دانست .
ویگفت: در این راستا مشاوره های تخصصی جهت کاهش اختلافات خانوادگی و کاهش طلاق، همسرآزاری، کودک آزاری، و مشکلات اجتماعی و مشاوره های ازدواج انجام گرفته است.
مسجدی تصریح کرد: وجود نیروهای تحصیلکرده و متخصص و حوزه گسترده فعالیتهای بهزیستی و اینکه افراد قبل از اینکه به دنیا بیایند والدینشان با انجام آزمایشات ژنتیک در بهزیستی حضور پیدا می کنند و پس از تولد با انجام طرح شنوایی سنجی توسط کارشناسان و ورود به مهدکودک و انجام طرحهایی مانند تنبلی چشم بدین معناست که بهزیستی همراه افراد است .
وی ادامه داد: تا اینکه به دوران سالمندی می رسند و در این دوران نیز بیشتر افراد از خدمات توانبخشی بهزیستی استفاده می کنند.
در بردسیر 2 مرکز کاهش آسیبهای اجتماعی برای بیماران معتاد (زن و مرد)، دو مرکز مشاوره تخصصی و خوابگاه دختران آسیب دیده و در معرض آسیب و کمک به ترک اعتیاد وجود دارد که علاوه بر فعالیت این مراکز طرحهای سالانه مانند تنبلی چشم، طرح شنوایی سنجی نوزادان و طرحهای دیگر در حوزه پیشگیری هرساله اجرا می شود.
در حال حاضر یکهزار و 200 معلول در شهرستان بردسیر وجود دارد که از خدمات بهزیستی استفاده می کنند و بیش از 30 خانواده چند معلولیتی وجود دارد. و عمده را دارد.
خبرنگار: زهرا بیرمی نیا** انتشار : بهنام احمدی *
7421 / 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.