به گزارش روز پنجشنبه روابط عمومی استانداری کرمان، در پیام نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه و استاندار کرمان به مناسبت بازگشت 21 شهید دوران دفاع مقدس آمده است، خون شهید چون قطره های زلال باران بر کویر خشک دل ها حیات می بخشد و شهید؛ که همان ستاره درخشان آسمان مردانگی و عزت است، از بلندای کهکشان آزادگی، روشنی بخش جان ها و اندیشه هایی می شود که چارچوب های پوشالی این دنیای فانی را درک نمی کنند و عرصه ای فراتر را برای پرگشودن و پرواز می طلبند.
این پیام می افزاید، قهرمانان جاودان این مرز و بوم سالها پیش از دل سنگرهای خاکی به آسمان آبی رسیدند و از پس شب های تیره و مناجات های خالصانه خود به روشنای سعادت و لقای پروردگار راه یافتند تا این باور را بارور سازند که سادگی ها زیباترین نقش از آدمی بر کره خاکی است که می تواند پرواز سبک بالانه اندیشه و روح را فراهم آورد.
در این پیام آمده است، شهدا که روزگاری از تمامی تعلقات این دنیای مادی دل بریدند؛ گاه در گمنامی، تن هایشان سال های سال با خاک الفت گرفت و گاه پدرها و مادرهایشان در حسرت یک نگاه دوباره فرزند خود در این دنیا، به وصال وی در سرای آخرت رفتند و چه اشک ها، ماتم ها و دلتنگی ها که زمان از این دوری ها در یاد ندارد.
امام جمعه و استاندار کرمان در ادامه آورده اند، اکنون در سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) دیار کریمان بار دیگر شاهد بازگشت مفتخرانه شهدایی خواهد بود که با الگو گرفتن از سیره اباعبدالله الحسین (ع) و با توجه به منویات رهبری عزیز چون حضرت امام (ره)، با خون خود، خط سرخ شهادت را تداوم بخشیدند و بی شک مردمان این دیار که اکنون هم بر سرافرازی های یادگارانی از دوران دفاع مقدس چون حاج قاسم سلیمانی مفتخرند و به دلاورمردی های شهیدانی چون باهنر، مغفوری، یوسف الهی، شفیعی، زنگی آبادی و سایرین می بالند و به زیبایی از این میهمانان آزاده استقبال خواهند کرد.
این پیام می افزاید، در این مجال ضمن تسلیت سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) و گرامیداشت بازگشت مفتخرانه شهدای هشت سال دفاع مقدس به استان کرمان، از عموم مردم این استان دعوت می شود که در تشییع این شهدای گرانقدر حضوری حماسی داشته باشند.
پیکر پاک و مطهر 24 شهید دوران دفاع مقدس عصر سه شنبه مورد استقبال مردم شهیدپرور و ولایتمدار شهرستان سیرجان قرار گرفت.
در آستانه سالروز شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع)، استان کرمان میزبان 24 شهید دوران دفاع مقدس شد که این شهدای بزرگوار در 10 شهر استان کرمان تدفین و خاکسپاری خواهند شد.
از 24 شهیدی که وارد استان کرمان شدند، سه شهید در درب بهشت منطقه ساردوئیه جیرفت، یک شهید در حوزه علمیه جیرفت، 2 شهید در چاه دادخدا شهرستان قلعه‌ گنج، سه شهید در نودژ منوجان، 2 شهید در مجتمع گل‌ گهر سیرجان و یک شهید در بیت‌ الزهرا (س) کرمان تشییع و تدفین می شوند.
همچنین یک شهید در شهر بهاءآباد و 2 شهید در ریحانشهر از توابع شهرستان زرند، 2 شهید در شهر فیض‌ آباد از توابع شهرستان راور، سه شهید در شهر گلزار، یک شهید در شهرک هوانیروز کرمان و سه شهید شناسایی شده در شهرهای کرمان، رفسنجان و سیرجان تشییع و تدفین خواهند شد.
عصر روز (سه‌ شنبه) 27 تیرماه ساعت 18 مراسم استقبال و مشایعت شهدای بزرگوار توسط مردم از پارک صبوری سیرجان به سمت حسینیه حضرت امام خمینی (ره) انجام و مراسم وداع با 21 شهید گمنام دوران دفاع مقدس و سه شهید شناسایی شده بعد از نماز مغرب و عشاء در همین مکان برگزار شد.
چهارشنبه 28 تیرماه پیکر مطهر شهدا به شهرهای محل تدفین انتقال داده شد و مراسم خاکسپاری شهدا در روزهای چهارشنبه، پنجشنبه، جمعه و شنبه در شهرهای مورد نظر انجام خواهد شد.
مراسم تشییع و تدفین 2 شهید گمنام در مجتمع گل‌ گهر سیرجان نیز چهارشنبه 28 تیرماه ساعت 10 صبح انجام شد.
امروز پنجشنبه 29 تیرماه همزمان با سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) مراسم تشییع و تدفین در شهرهای نودژ، چاه دادخدا، ساردوئیه، حوزه علمیه جیرفت، بهاءآباد، فیض‌آباد و بیت‌ الزهرا (س) شهر کرمان برگزار می‌ شود و همچنین جمعه 30 تیرماه پیکر مطهر شهدا در شهرهای گلزار و ریحانشهر تشییع و خاکسپاری خواهند شد.
مراسم تشییع و خاکسپاری پیکر مطهر یک شهید گمنام نیز روز شنبه 31 تیرماه در شهرک هوانیروز کرمان انجام می‌ شود.
پیکر مطهر شهدای بزرگوار 'عباس اسدی‌ پور'، 'اسماعیل هنری' و 'محمدعلی محمدصادقی' روز پنجشنبه 29 تیرماه در گلزار شهدای شهرهای کرمان، سیرجان و رفسنجان تشییع و خاکسپاری خواهند شد.
مراسم وداع با پیکر مطهر شهدا شب قبل از روز مراسم تشییع و تدفین در شهرهای ذکر شده انجام می ‌شود.
خبرنگار و انتشار دهنده: نجمه حسنی
3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.