به گزارش ایرنا، مرتضی بانک شامگاه چهارشنبه در همایش تجلیل از فعالان اعتدالی ستادهای دکتر روحانی در استان کرمان افزود: از نظر تحلیلی اتفاقات این دوره انتخابات ریاست جمهوری متفاوت از انتخابات دوره های گذشته بود و تخریب ها به صورت سازماندهی علیه دولت در موضوعات مختلف همچون برجام، هسته ای، مسائل اقتصادی و بیکاری توسط رقیب انجام می گرفت.
وی بیان کرد: این میزان سازماندهی و تدارک و استفاده از امکانات در یک مجموعه برای مقابله و تخریب رقیب بی سابقه بود، اما دولت محکم ایستاد و مردم آگاهانه در مقابل تخریب ها پا پس نکشیدند و حتی ضعف های دولت را پوشاندند.
وی بیان کرد: طرف مقابل چنان تخریب دولت را با تکیه بر مشکلات اقتصادی آغاز کردند که باورشان شد مشکلات اقتصادی، مشکل همه مردم کشور است.
معاون نهاد رئیس جمهوری تاکید کرد: اما مردم احساس کردند ساختار دولت خلاف مسیری است که دولت های نهم و دهم با تلف کردن منابع طی کرده بود.
وی گفت: بر اساس نظرسنجی های معتبر انجام شده در ایام انتخابات، مردم از آرامش و ثبات در زندگی و اقتصاد خود رضایت داشتند و تخریب ها با شکست روبرو شد.
وی تصریح کرد: آگاهی مردم به حدی افزایش پیدا کرده است که مسائل اقتصادی را به جان خریدند تا مطالباتی مانند حقوق شهروندی، آزادی های سیاسی و اجتماعی مشروع ادامه پیدا کند.
بانک ادامه داد: آنچه موجب شد این حرکت جمعی به وجود بیاید انسجام در میان نیروهای اعتدالی و اصلاح طلب است و مردم انتظار دارند منیت ها کنار گذاشته شود و اتحاد و انسجام، لازمه ادامه فعالیت و ادامه کار دولت تا سال هزار و 400 و به ثمر رسیدن اهداف است.
وی اظهار کرد: باید رفتار مردم و چگونگی مطالبات مردم را تحلیل کنیم تا بتوانیم به درستی برنامه ریزی داشته باشیم.
معاون نهاد رئیس جمهوری تصریح کرد: برای اینکه مطالبات مردم حل شود دولت باید اولین گام ها در حل مشکلات اقتصادی را بردارد و این اراده در دولت وجود دارد.
وی گفت: برجام یک تحول اساسی در سیستم اداره کشور بود و اگر اجرا نمی شد، کشور از نظر اقتصادی دچار بحران های داخلی و خارجی می شد.
بانک ضمن گرامیداشت یاد و خاطره آیت الله هاشمی رفسنجانی گفت: فعالیت ها و نظارت آقای هاشمی همواره راهگشای مشکلات مملکت بود و ایشان همیشه مشی اعتدالی داشتند و امروز جای خالی وی در تحرکات سیاسی کشور احساس می شود.
وی از فعالیت اعضای ستادهای اعتدالی استان کرمان در ایام انتخابات و نقش آنها در پیروزی دکتر روحانی در انتخابات ریاست جمهوری 96 تقدیر کرد.
رئیس سازمان زنان حزب اعتدال و توسعه نیز گفت: در 31 استان کشور هسته های فعالیت زنان این حزب شکل گرفته است و همسو با تحقق اهداف حزب حرکت می کنیم.
فریده حقیقی افزود: اولویت اصلی سازمان زنان حزب اعتدال و توسعه همسو با اقتصاد مقاومتی و ثبات در کشور است و برای توانمندسازی زنان در مناطق توسعه بافته و کمتر توسعه یافته برنامه ریزی داریم.
وی تصریح کرد: حوزه امنیت قضایی، حقوقی و روانی و ارتقای جایگاه سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی بسیار اهمیت دارد.
وی بیان کرد: اگر دغدغه توسعه و پیشرفت و آرامش در کشور را داریم باید در تعیین سرنوشت و برخورداری از تحولات سیاسی جامعه نقش داشته باشیم.
نماینده مردم شرق استان کرمان در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: شور و شوق بسیار بالایی در کشور برای انتخابات به راه افتاد که چندین پیام داشت و لبیک گفتن به ندای رهبر معظم انقلاب اسلامی برای حضور در انتخابات یکی از این پیام ها بود.
حبیب الله نیکزادی افزود: مردم نشان دادند مثل همیشه در صحنه حضور دارند و از کشور، اعتقادات، دین و خون شهدای خود دفاع می کنند.
وی تصریح کرد: انتخابات تمام شد و دکتر روحانی در سمت رئیس جمهوری ابقا شد و دولت تدبیر و امید چهار سال دیگر با قدرت به وظایف خود عمل می کند.
نماینده مردم شرق استان کرمان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: امیدواریم دولت تدبیر و امید در شروع کار دولت دوازدهم جواب مناسبی به همه ایثار و پشتکار ملت ایران بدهد.
وی با بیان اینکه امیدوارم تا پایان دولت دوازدهم بسیاری از مشکلات رفع شود افزود: دولت تدبیر و امید کمک های خوبی به منطقه شرق استان کرمان ارائه کرده است.
رئیس حزب اعتدال و توسعه استان کرمان نیز گفت: کشور از سال 96 به مدار عقلانیت برگشت و با انتخاب دکتر روحانی به هدف خود نزدیک می شود.
محمدرحیم ابوسعیدی افزود: عرصه انتخابات 96 بسیار پیچیده بود و هجمه های زیادی پس از انتخابات 92 به سمت دولت روحانی انجام شد و شاید بتوان گفت دولت روحانی مظلوم ترین دولت پس از انقلاب است.
وی با اشاره به شایعات و تهمت ها علیه روحانی در ایام انتخابات 96 گفت: مردم با همه مشکلات راه درست و عقلانی را برگزیدند و تا راه اعتدال و عقلانیت ادامه پیدا کند.
ابوسعیدی همچنین با قدردانی از تلاش و فعالیت های اعضای ستادهای اعتدالی دکتر روحانی در استان کرمان به بیان گزارشی از فعایت های حزب اعتدال و توسعه در کرمان پرداخت.
این آیین با حضور تعدادی از نمایندگان مردم استان کرمان در مجلس شورای اسلامی و مسئولان و اعضای ستادهای اعتدالی دکتر روحانی در این استان در سالن شهید کاشیگر ذغال سنگ کرمان برگزار شد.
همچنین در پایان این مراسم با اهدای لوح تقدیر از اعضای ستادهای اعتدالی دکتر روحانی در استان کرمان تقدیر شد.
خبرنگار: داود رجبی بهجت ** انتشار دهنده: نجمه حسنی
7437/3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.