به گزارش ایرنا، دومین جشنواره استانی خوشنویسی عصر امروز چهارشنبه در رفسنجان آغاز شد و تا فردا شب ادامه دارد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان در این جشنواره گفت: برخی فعالیت های هنری از جمله جشنواره خوشنویسی، جشنواره موسیقی و نیز نمایشگاه مطبوعات استان کرمان که بعد از 13 سال وقفه در حال تعطیلی بود با پیشنهاد هنرمندان در حال احیا شدن است.
محمدرضا علیزاده ادامه داد: این جشنواره ها گام مهمی در راستای ارتقای سطح کمی و کیفی هنر است و در ایجاد فضای مناسب برای برگزاری این جشنواره ها از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم کرد.
وی تصریح کرد: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه فرهنگ و هنر نقش سیاستگذاری، حمایتی و نظارتی را دارد.
علیزاده ادامه داد: یکی از شاخصه های هنری رفسنجان در حوزه هنرهای تجسمی و خوشنویسی است لذا این شهرستان استحقاق برگزاری جشنواره استانی و منطقه ای را دارد همچنین در حوزه برنامه های فرهنگی، قرآنی و مذهبی، این شهر را ویژه می بینیم و حرکتهای خودجوشی که توسط انجمن ها و تشکل های این شهرستان انجام می شود قابل تقدیر است.
وی با اشاره به وجود بیش از 400 خوشنویس درجه عالی در استان کرمان بیان کرد: خوشنویسی از هنرهای فاخر است که همه مردم نگاه مثبت و مشترکی به آن دارند زیرا این هنر با دین و فرهنگ و مذهب همراه است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان خاطرنشان کرد: 17 آموزشگاه خوشنویسی در استان کرمان وجود دارد.
فرماندار رفسنجان نیز گفت: انسانهای بزرگ و فاخر و صاحب نامی در همه رشته ها و زمینه ها از جمله تئاتر، خوشنویسی، موسیقی، هنرهای تجسمی و غیره در کشور و خارج از کشور داریم که این افراد ارزش این شهرستان هستند.
وی با اشاره به اینکه برای رونق و توسعه در جامعه باید برنامه ها با پیوست فرهنگی همراه باشد تصریح کرد: مردم به نشاط و به شناخت دنیای اطراف و منابع خدادادی برای توسعه و پیشرفت خود و جامعه نیاز دارند لذا ابزار هنر در بحث فرهنگی جایگاه ویژه ای در رشد و توسعه جامعه دارد.
حمید ملانوری تصریح کرد: بیش از 90 درصد مصوبات جلسه هایی که برگزار می شود در حوزه فرهنگی است و چگونگی اجرای کار فرهنگی نیاز به اندیشه و تدابیر دارد زیرا کار فرهنگی با سرنوشت مردم سر و کار دارد.
وی گفت: روند احداث مجتمع فرهنگی هنری رفسنجان چند سالی است متوقف شده و با انجام مذاکرات با شرکت مس قرار شد در سال جاری اعتباری بالغ بر پنج میلیارد ریال از سوی این شرکت برای ادامه آن تزریق شود و در سال آینده نیز پنج میلیارد ریال برای تکمیل این پروژه از محل بودجه مس تأمین خواهد شد.
رفسنجان در 110 کیلومتری کرمان قرار دارد.
خبرنگار: مریم رضایی ** انتشار دهنده: نجمه حسنی
7433/3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.