به گزارش ایرنا حمید ملانوری روز چهارشنبه در نشست ساماندهی متکدیان اظهار کرد: اجرای طرح جمع آوری متکدیان که چهره شهر را زشت کرده اند از یک هفته قبل آغاز شد و تا پاکسازی کامل شهر از این افراد ادامه دارد.
وی گفت: تاکنون 160 متکدی از سطح پارک ها، معابر، داروخانه ها و دیگر اماکن جمع آوری شده اند و 90 درصد این افراد غیر بومی هستند.
فرماندار رفسنجان بیان کرد: جدای از این تعداد متکدی، اتباع بیگانه نیز جمع آوری و طرد شده اند.
وی افزود: از 160 متکدی غیر بومی که جمع آوری شدند، 98 درصد معتاد هستند و در این میان، سه نفر اچ. آی. وی مثبت دارند.
ملانوری با بیان اینکه با اجرای طرح جمع آوری و ساماندهی متکدیان خیلی از آسیب ها را می توان شناسایی و برای رفع آنها اقدام کرد گفت: پس از جمع آوری این افراد، مشخصات آنها ثبت و تفکیک می شود.
وی با اشاره به اینکه اتباع بیگانه و افاغنه طرد می شوند افزود: تردد کودکان کار اتباع بیگانه برای کسب درآمد در اماکن عمومی ممنوع است و نیازمندان واقعی به بهزیستی و کمیته امداد معرفی می شوند و غیر نیازمندان نیز که مجرم هستند با تذکرات قانونی و اخذ تعهد از آنها رها می شوند اما در صورتی که دوباره به این کار بازگردند پیگرد قانونی دارد و بازداشت می شوند.
فرماندار رفسنجان خاطرنشان کرد: معتادان متکدی نیز به کمپ برای ترک اعتیاد اعزام شدند.
وی گفت: مردم باید آگاه شوند که کمک به مسکین، فقیر و در راه مانده نه افراد سودجو و سوء استفاده گر ثواب دارد.
فرمانده انتظامی شهرستان رفسنجان هم در این نشست گفت: بهترین مرجع رسیدگی به نیازمندان، کمیته امداد و بهزیستی هستند و مردم باید این موضوع را درک کنند که به هر نیازمندی کمک نکنند.
سرهنگ نصرالله عباسی بیان کرد: با فرهنگسازی و آگاه سازی مردم، قدم بعدی کار مبارزاتی است که جوابگو است.
وی افزود: با نصب بنرها در رفسنجان و برشمردن مضرات قلیان، مبارزه و جمع آوری قلیان ها از پارک ها و اماکن عمومی از 2 سال پیش نتیجه بخش بوده است.
وی گفت: مهمترین مولفه اقتصاد مقاومتی همین بررسی های آسیب هایی است که ریشه و بنیان خانواده ها را از بین می برد و سپس در جهت ریشه کن کردن این آسیب ها، با این معضلات مبارزه کنیم که با رسیدگی می توان شهری با نشاط و عاری از آسیب ها داشت.
فرمانده انتظامی رفسنجان بیان کرد: پدیده تکدی گری نیز در رفسنجان چهره این شهر را زشت کرده و عواقب بدی دارد که مقابله با این پدیده می تواند کارساز باشد.
طرح جمع آوری متکدیان در رفسنجان با همکاری نهادهای مختلف از جمله کمیته امداد، شهرداری، نیروی انتظامی و موسسه خیریه کوثر از یک هفته پیش آغاز شد و ادامه دارد.
خبرنگار: مریم رضایی ** انتشار: رسول محمدحسنی
7433/3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.