عطا ناوکی روز چهارشنبه درگفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این طرح با حضور دبیر قرارگاه محرومیت زدایی نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، معاون استاندار و جمعی از مدیران کل استان کرمان روز گذشته با ساخت این تعداد از واحدهای مسکن روستایی شروع شد.
وی هدف این طرح را توانمندسازی روستاها بیان کرد، و گفت: این طرح با ساخت این تعداد واحد مسکونی شروع شده است و سعی داریم تا دیگر حوزه های بهداشتی، امنیتی ، آموزشی و رفاهی روستائیان را هم در این طرح لحاظ کنیم.
وی تصریح کرد: با اجرای این طرح بیش از یکهزار و 400 نفر از ساکنان پنج روستای پیرخوشاب، پتکی، در راس، گاوچاران و کنج کسور ساماندهی خواهند شد.
وی یادآورشد: تعداد هزار واحد مسکن روستایی دیگر در سایر روستاهای کمتر برخوردار جهت محرومیت زدایی احداث می شود که 50 درصد هزینه این پروژه توسط قرارگاه قدس جنوبشرق تامین خواهد شد و مابقی توسط بنیادمسکن انقلاب اسلامی محقق می گردد.
فرماندار رودبارجنوب گفت: دولت تدبیر و امید خدمات زیادی به روستاییان و در زمینه توسعه روستاها انجام داده است لذا طرح امید و آبادی استاندار کرمان یکی از گام های حمایتی دولت یازدهم در خدمات رسانی به روستاهای محروم است.
وی افزود: کمک گرفتن از ظرفیت و توان موسسات و نهادهای بزرگ و توانمند در حوزه اقتصادی بهترین راه ممکن جهت رسیدن به اهداف میان مدت و بلند مدت است که این رویه را دولتمردان تدبیر و امید در پیش گرفته اند.
وی ادامه داد: با کمک و پشتیبانی استاندار کرمان و قرارگاه قدس جنوبشرق تلاش می کنیم تا زمینه محرومیت زدایی را در این شهرستان فراهم کنیم.
ناوکی افزود: این طرح باهدف کمک به معیشت خانواده ها و پویاسازی اقتصاد روستاها ایجاد شد که امید است تا تاثیر زیادی در اقتصاد این بخش از جامعه داشته باشد.
وی به نشست کارشناسی و بررسی تجمیع روستاها(امید و آبادی روستایی) باحضور استاندارکرمان و فرمانده قرارگاه قدس جنوبشرق کشوردر استانداری کرمان اشاره کرد و گفت: در این نشست مقرر گردید مجموعه استانداری کرمان و فرمانداری رودبارجنوب، زیرساخت ها و عرصه ها را محیا سازند و قرارگاه قدس جنوبشرق کشور اهداف طرح را در حوزه های مختلف نظیر اسکان و یکجا نشینی ساکنان روستاهای دارای عدم زیر ساخت مطلوب و طرح های مختلف اشتغالزایی را برعهده بگیرد.
طرح امید و آبادی روستایی به صورت تجمیع روستاها ابتکار استاندار کرمان بود که پس از بازدید سرزده استاندار در 22 آذرماه سال گذشته از روستای چاه ابراهیم و دیدار با اهالی این روستا، پس از عبور از مناطق سخت گذر از سوی استاندار کرمان مطرح و پس از مذاکرات و جلسات متعدد نهایتا در هجدهمین روز از تیرماه سال جاری به صورت رسمی کلید خورد و وارد فاز اجرایی شد.
مساحت این شهرستان 13 هزارو 200 کیلومتر مربع می‌باشد و مرکز آن شهر رودبار جنوب درفاصله ۳۳۳ کیلومتری از مرکز کرمان واقع شده و جمعیت آن هم برابر با 105 هزارو 992 نفر می باشد.
خبرنگار: هادی شفیعی مجاز ** انتشار دهنده: روح الله صائب
7450/6003
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.