شاهپور کوهستانی عصرسه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: یکی از ظرفیت‌های مهم دانشگاه جیرفت هیات علمی جوان و با انگیزه می باشد که در این تفاهم نامه بر تبادل دانشجو در مقاطع تحصیلات تکمیلی برای دوره‌های آموزشی و پژوهشی و تبادل استاد تاکید‌ شد.
وی بیان کرد: یکی دیگر از بند‌های تفاهم نامه مربوط به استفاده دو طرف از تسهیلات و خدمات رفاهی و آموزشی برای یکدیگر است که اعضای هیات علمی و دانشجویانی که برای تحصیل و یا تحقیق در هر دو دانشگاه حضور می‌یابند بتوانند از این تسهیلات استفاده کنند.
کوهستانی با بیان اینکه دانشگاه جیرفت یک دانشگاه نوپاست، تصریح‌کرد: در راستای این تفاهم نامه مقرر شد هر دودانشگاه در راه‌اندازی رشته‌های دکتری به صورت مشترک به یکدیگر کمک کنند.
سرپرست دانشگاه جیرفت ادامه داد: انجام طرح‌های پژوهشی بین‌المللی مشترک، برگزاری کنفرانس‌ها، سمینارها و کارگاه‌های آموزشی و پژوهشی مشترک و همکاری در پرداخت هزینه فعالیت‌های مشترک از دیگر بندهای مهم این تفاهم نامه است.
وی افزود: با امضا این تفاهمنامه، نقشه راه همکاری های دو طرف برای عملیاتی کردن نظرات و علاقه مندی ها در حوزه بین المللی ترسیم خواهد شد.
وی تصریح کرد: این دانشگاه یکی از نخستین دانشگاه های تاسیس شده در کشور ایتالیا محسوب می شود که بیش از 800 سال قدمت داشته و 60 هزار دانشجو و بیش از 2 هزار عضو هیات علمی در این دانشگاه مشغول فعالیت های آموزشی و پژوهشی هستند.
سرپرست دانشگاه جیرفت ادامه داد: از فارغ التحصیلان مشهور دانشگاه پادوا می توان به ویلیام هاروی اشاره کرد که در قرن هفدهم میلادی توانست سیستم گردش خون در بدن انسان را کشف و تشریح کند.
دانشگاه جیرفت با زیر بنایی حدود 200 هزار متر مربع در زمینی به وسعت 200 هکتار در کیلومتر 8 جاده جیرفت- بندرعباس واقع شده است
درحال حاضر بیش از چهار هزار نفر دانشجو در 34 رشته وگرایش در مقاطع تحصیلی کارشناسی و کارشناسی ارشد در 26 گروه آموزشی و در پنج دانشکده ادبیات و علوم انسانی، علوم پایه، فنی مهندسی، کشاورزی و منابع طبیعی مشغول تحصیل می باشند.
شهرستان جیرفت با 308 هزار نفر جمعیت از چهار بخش مرکزی، اسماعیلی، ساردوئیه و جبالبارز تشکیل شده و در فاصله 230 کیلومتری جنوب کرمان واقع است.
انتشاردهنده: روح الله صائب
6003
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.