به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی همدان، مهرداد همایون‌نژاد چهارشنبه در مراسم روز بزرگداشت مهندس در دانشگاه صنعتی همدان افزود: در موسسه آموزشی تحقیقاتی صنایع دفاعی و وزارت دفاع تلاش می‌کنیم که مدیریت و راهبری طرح‌های تحقیقاتی توسعه صنعتی نیروهای مسلح را انجام دهیم، و عمده فعالیت‌های علمی، نیازمند همکاری با دانشگاه است.
همایون‌نژاد هدف از تشکیل نظام نوآوری در وزارت دفاع را تولید محصولات جدید عنوان کرد و افزود: یکی از مهمترین مراکز آن، دفاتر طراحی در وزارت دفاع است.
وی تحریم‌ها و محرومیت‌ها را موانعی بر سر راه توسعه و پیشرفت دانست و بیان کرد: به کمک دانشگاه‌ها، صنایع و برگزاری استارتاپ‌ها مشکلات پیش‌روی صنایع وزارت دفاعی را مرتفع می‌کنیم.
وی گفت: هر ساله اعتبار زیادی در کشور صرف آموزش می‌شود که از این نظر کشور اول دنیا هستیم اما بهره‌وری در این زمینه کم است.
معاون مؤسسه تحقیقاتی و آموزشی تحقیقاتی وزارت دفاع تاکید کرد: صنعت دفاعی کشور باید در زمینه آموزش 100 درصد سرمایه‌گذاری کند ، همچنین اگر بخواهیم به شیوه‌های عرف به پژوهش بپردازیم، زمان و هزینه زیادی صرف می‌شود.
وی گفت: تغییر پارادایم‌های ذهنی از مفاهیم استاندارد، توسعه همکاری‌های حرفه‌ای با دانشگاه‌ها و تدوین دوره‌های آموزشی در طراحی از جمله شیوه‌های جدید و راه سریع‌تر رسیدن به توسعه است.
دانشگاه صنعتی همدان بیش از سه هزار دانشجو در رشته و مقطع های مختلف تحصیلات تکمیلی دارد.
7523/6993
خبرنگار: مرضیه بختیاری*انتشار: اکبر بهاروند
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.