** انهدام یک باند فعال قاچاق مواد مخدردر جنوب استان کرمان
دادستان عمومی وانقلاب شهرستان قلعه گنج روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا از انهدام یک باند فعال قاچاق مواد مخدر جنوب استان کرمان در این شهرستان خبر داد.
مسلم سالاری افزود: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر این شهرستان طی یک عملیات غافلگیرانه که همراه با تیراندازی و تعقیب وگریز چند ساعته بود در این عملیات موفق شدند.
وی تصریح کرد: پس از صدور دستور ایست از سوی پلیس، قاچاقچیان اقدام به فرار می نمایند که منجر به درگیری مسلحانه می شود و با شلیک به سمت خودروی حامل مواد مخدر، یک قاچاقچی به هلاکت و 2 نفر دیگر دستگیر می شوند.
وی ادامه داد: در ادامه این عملیات طی یکسری اقدامات اطلاعاتی 2 خودروی دیگر قاچاقچیان نیز شناسایی و تعداد هشت متهم دیگر دستگیر شدند.
دادستان عمومی وانقلاب قلعه گنج خاطرنشان کرد: در این عملیات 2 دستگاه خودروی پژو پارس و یک دستگاه خودروی سمند سورن، تعدادی گوشی تلفن همراه و 2 دستگاه بی سیم کشف و ضبط شد.
وی تصریح کرد: قاچاقچیان قصد انتقال یک محموله 68 کیلوگرمی هروئین و 196 کیلوگرم تریاک را از استان سیستان وبلوچستان به هرمزگان داشتند که با هوشیاری ماموران انتظامی قلعه گنج این عملیات ناموفق بود.
وی بیان کرد: پرونده در شعبه بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب قلعه گنج در حال رسیدگی می باشد.
مساحت شهرستان قلعه گنج 14 هزار و 200 کیلومتر مربع معادل 3.3 درصد از کل مساحت استان کرمان و فاصله این شهرستان تا مرکز استان 420 کیلومتر است.
** دوره آموزشی شوراهای اسلامی روستاهای شهرستان کهنوج برگزارشد
مدیر کل امور روستایی استانداری کرمان روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا گفت: این دوره در 2 سطح مقدماتی وتکمیلی برگزار می شود که دردوره مقدماتی جایگاه شوراها در آموزه‌های دینی و نظام اجرایی کشور آموزش داده می شود.
هادی شهسوارپور تصریح کرد: این دوره های آموزشی به منظور آشنایی شوراهای روستا با قوانین و آموزه های شوراها در روستاها برگزار شد.
کهنوج با ۴۳ هزار و 977 نفر جمعیت در 360 کیلومتری جنوب کرمان واقع شده است.

**کشف 666 کیلوگرم تریاک از یک منزل مسکونی در کهنوج
سرپرست دادسرای عمومی وانقلاب شهرستان کهنوج از کشف تعداد 60 بسته موادمخدر از نوع تریاک به وزن 666 کیلوگرم در یک خانه شخصی در کهنوج خبر داد.
مجید سیمی افزود: در پی کسب گزارشی مبنی بر انتقال یک محموله سنگین مواد مخدر به طور مسلحانه به شهرستان کهنوج رسیدگی به این موضوع در دستور کار پلیس ودستگاه قضائی قرار گرفت.
وی تصریح کرد:طی یکسری اقدامات اطلاعاتی محل جمع آوری این محموله در یک خانه مسکونی در کهنوج شناسایی گردید.
سرپرست دادسرای عمومی وانقلاب کهنوج ادامه داد: دستورات قضائی لازم جهت دستگیری قاچاقچیان صادر شد و طی یک عملیات پلیسی این محموله کشف شد.
** 20 سری جهیزیه میان نیازمندان جنوب کرمان توزیع شد
رئیس هیئت مدیره مؤسسه سفیران جنوبکرمان گفت: این جهیزیه‌ها که از سوی شرکت گلدیران پرداخت شده به همت مؤسسه فرهنگی سفیران جنوب و با همکاری و شناسایی بهزیستی شهرستان جیرفت و نمایندگی بهزیستی شهر بلوک تحویل نیازمندان شد.
سعید سالارگنجی افزود: روستاهای جنوب کرمان به دلیل فاصله بسیار زیاد با مرکز استان از محرومیت‌های زیادی رنج می‌برند.
وی ادامه داد: همکاری شرکت گلدیران حاصل فعالیت‌های ویژه مؤسسه فرهنگی هنری سفیران جنوب کرمان است که در این برنامه با ابتکاری ارزنده به محرومیت زدایی توجه شده است.
مدیرعامل مؤسسه فرهنگی سفیران جنوب نیز گفت: به یاری خدا امروز اقلامی از اجناس ضرروی برای زندگی به خانواده های نیازمند تحویل داده شد.
شهرستان جیرفت با 308 هزار نفر جمعیت از چهار بخش مرکزی، اسماعیلی، ساردوئیه و جبالبارز تشکیل شده و در فاصله 230 کیلومتری جنوب کرمان واقع است.
خبرنگار: هادی شفیعی مجاز ** انتشار دهنده: روح الله صائب
7450/6003
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.