به گزارش ایرنا، محمدرضا فتوت روز سه شنبه در کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان کرمان افزود: بر اساس سند توسعه اشتغال استان کرمان در سال آینده نیز 35 هزار و 200 شغل در این استان ایجاد خواهد شد.
وی از همکاری دستگاه های اجرای کرمان در تدوین سند اشتغال این استان تقدیر کرد و گفت: برای تدوین شند اشتغال استان کرمان فرمت خاصی وجود نداشت و در این زمینه کارهای زیادی انجام شده است.
وی بیان کرد: در سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال همه ما باید دست به دست هم داده و زمینه را برای تحقق این امر رهبر معظم انقلاب اسلامی فراهم کنیم.
فتوت با تاکید بر اینکه سند توسعه اشتغال استان کرمان نقشه راهی است که باید بر اساس آن حرکت کنیم گفت: باید سرعت، همت و تلاش خود را در حوزه ایجاد اشتغال افزایش دهیم و در این زمینه جذب سرمایه گذاری از اهمیت ویژه ای برخوردار است که با اجرای مثلث توسعه اقتصادی و جلب سرمایه گذاری ها در این زمینه اقدام شده است.
وی گفت: جلب سرمایه گذاری بخش خصوصی، استفاده از تسهیلات بانکی، استفاده از ظرفیت بخش رفع موانع تولید و استفاده از اعتبارات خوداشتغالی کمیته امداد از راههای پیش رو برای توسعه اشتغال در استان کرمان است.
** رسانه ها در زمینه ایجاد اشتغال مطالبه گری کنند
مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری کرمان نیز گفت: روند کار اشتغال را در برخی از دستگاه ها کند می بینیم و از رسانه ها می خواهیم که در این بخش مطالبه گری کنند.
وحید میرزایی افزود: دست مدیران فعال در حوزه اشتغالزایی را می بوسیم و کم کاری های احتمالی مدیران در این حوزه ها را نیز به مردم اطلاع رسانی خواهیم کرد.
وی گفت: نمی توانیم شاهد باشیم که با ایجاد زمینه های لازم برای توسعه اشتغال از سوی دولت، به دلیل برخی کم کاری ها، نیروی کار ما از دست برود.
میرزایی ادامه داد: با توجه به حساسیت موجود برای توسعه اشتغال، از مدیران خواسته شده که شخصا در جلسات حضور یابند زیرا اقدامات این حوزه به صورت مستمر بررسی و نظارت می شود.
** پیش نویس سند توسعه اشتغال استان کرمان در 89 صفحه تدوین شد
مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان کرمان نیز گفت: امسال پس از نامگذاری سای جاری به عنوان اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال، کارگروه اشتغال استان کرمان تشکیل و در آن بر تدوین سند توسعه اشتغال این استان تاکید شد.
رضا اسماعیلی ادامه داد: در راستای تدوین سند توسعه اشتغال استان، کارهای بزرگ و زیادی انجام شده و در این زمینه از نظر کارشناسان دانشگاهی نیز استفاده می شود.
اسماعیلی ادامه داد: در این سند به سیاست های مربوط به اشتغال در اسناد بالادستی توجه لازم انجام شده است.
وی ادامه داد: افزایش نرخ مشارکت اقتصادی استان کرمان دنبال و محقق شده است زیرا هر چه نرخ مشارکت بالاتر رود افراد جویای کار و تعداد افراد فعال در حوزه اقتصادی نیز بیشتر می شود.
وی افزود: در استان کرمان 930 هزار خانواده وجود دارد که اگر در هر خانواده یک نفر اشتغال داشته باشد، بار تکفل کاهش می یابد.
اسماعیلی خاطرنشان کرد: در سال 93 میزان درآمد مجموع خانواده ها در سال 12 میلیون تومان بوده است که این میزان به 20 میلیون تومان رسیده است و روند رشد در این حوزه نشان می دهد که از متوسط کشوری بالاتر می رویم.
وی ادامه داد: اشتغال ناقص در استان کرمان از 19 درصد به کمتر از 10 درصد رسیده است.
مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت: رشد نرخ بیکاری آقایان ثابت بوده و نرخ رشد بیکاری زنان افزایش داشته است.
وی با بیان اینکه نقش هر بخش اقتصادی در توسعه اشتغال استان کرمان مد نظر قرار گرفته است گفت: نقش بخش کشاورزی در اقتصاد استان بیشتر و نقش بخش صنعت کمتر شده است که این موضوع باید بیشتر مورد بررسی قرار گیرد.
اسماعیلی افزود: در سال جاری 34 هزار و 78 شغل در استان کرمان ایجاد می شود.
فرهاد حکیم نیا، مدیرصندوق کارآفرینی امید نیز گفت: در سه ماه ابتدی امسال 15 میلیارد تومان تسهیلات توسط این صندوق به متقاضیان پراخت شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل، چهار برابر شده است.
خبرنگار: سمیه حسن شاهی ** انتشار دهنده: نجمه حسنی
7440/3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.