به گزارش ایرنا ، حجت الاسلام مهدی صادقی دوشنبه در نماز عید فطر شهر رابر با تاکید بر اینکه به فرموده مقام معظم رهبری کاری انجام ندهیم تا دشمنان شاد شوند افزود: باید اگر انتقادی هم هست به طور صحیح و در جای خود انجام شود .
وی ادامه داد: پرهیزکاری ملاک برتری افراد می باشد که متاسفانه در جامعه امروزی نگاهها بیشتر در مادیت می باشد نه در معنویت که جای بسی نگرانی دارد.
** عید فطر زمان اخذ جایزه جویندگان اعمال نیک است
حجت الاسلام صادقی همچنین در خطبه های نماز عید سعید فطر با اشاره به آیات و روایات گفت :دنیا محل مسابقه است و آخرت به عنوان اجر و مزد می باشد . وی گفت :بهشت جایزه برندگان این مسابقه و جهنم جزای بازماندگان می باشد . صادقی انجام اعمال عبادی در ماه مبارک رمضان را تشبیه به مسابقه در بین افراد عنوان کرد که عید فطر زمان اخذ جوایز جویندگان آن است .
وی با اشاره به سخنان حضرت علی که نماز عید فطر را به قیامت و بهشت تشبیه کرده ادامه داد: روزی که نیکو کاران مثل شما خواهران و برادران ثواب می برند گناهکاران که نتوانستند خودشان را مورد رحمت الهی قرار دهند شقی و بدبخت هستند .
صادقی گفت :امروز شبیه ترین روز به روز قیامت می باشد چون عده ای که زیانکار می باشند تاسف میخورند و غصبناک می گردندو عده ای که نیکوکارن ماندگار ومتنعم به نعمت های الهی می گردند .
وی بیان کرد زمانیکه برای خواندن نماز عید از منزلتان بیرون میروید به یاد آورید همانند زمانی است که از منزل بدن خود خارج خواهید شد و به سوی خدا خواهی رفت و وقتی در جایگاه نماز می ایستید به یاد آورید در محضر عدل الهی می ایستید از شما حسابرسی می کنند و وقتی از منزلتان بر می گردید به یاد آورید زمانی را به منازل خود در بهشت خواهید رفت .
* تاکید بر صرفه جویی در مصرف آب
وی در ادامه با بیان اینکه خداوند اسراف کاران را دوست ندارداظهار داشت : علیرغم بارندگی امسال ما در چندین سال متوالی خشکسالی داشته ایم و با توجه به کمبود منابع آب زیر زمینی در مصرف آب صرفه جویی نماییم .
دریافت و انتشار : بهنام احمدی *
5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.