محمد مشایخی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تخم مرغ های فاسد در بازدید گروه ‌های نظارتی بازرسان اداره تعزیرات، شبکه دامپزشکی و شبکه بهداشت جیرفت و در انبار یکی از قنادی های این شهرستان شناسایی و ضبط شد.
وی تصریح کرد: علاوه بر کشف این مقدار تخم مرغ فاسد، 200 کیلو گرم ژله، 100 کیلوگرم شکلات کاکائو، 450 کیلوگرم شیرینی میکادو، 250 کیلوگرم شیرینی خانگی، 400 کیلوگرم شیرینی فله ای، 400 کیلوگرم شیرینی کره ای، 300 کیلوگرم خامه و 50 کیلوگرم زولبیا و بامیه تاریخ مصرف گذشته کشف و معدوم شد.
وی عنوان کرد: نمونه‌ برداری لازم از محموله های فاسد به منظور تشخیص آزمایشگاهی دقیق انجام شد که پس از چهار مرحله بازدید ارگانولپتیکی و آزمایشگاهی، میزان تخم مرغ و شیرینی های فاسد برابر ضوابط بهداشتی دامپزشکی، غیرقابل مصرف اعلام شده است.
وی ادامه داد: در نهایت این کارگاه و مغازه شیرینی پزی پلمپ و عاملان آن به مراجع قضایی معرفی شدند.
رئیس اداره تعزیرات حکومتی به شهروندان توصیه کرد: مردم در خرید تخم مرغ دقت کنند تاریخ تولید و انقضا روی محصول درج شده باشد و حتی‌ الامکان از تخم مرغ ‌های نشان دار و دارای بسته بندی استفاده کنند.
وی اظهار کرد: با هرگونه اقدامی که بهداشت عمومی و سلامت مردم را به مخاطره بیندازد به شدت برخورد خواهیم کرد، همچنین مطابق ماده 688 قانون مجازات اسلامی هر اقدامی که تهدید علیه بهداشت عمومی شناخته شود ممنوع بوده و برای مرتکبین آن از سوی مراجع قضایی مجازات در نظر گرفته خواهد شد.
شهرستان جیرفت با 308 هزار نفر جمعیت از چهار بخش مرکزی، اسماعیلی، ساردوئیه و جبالبارز تشکیل شده و در فاصله 230 کیلومتری جنوب کرمان واقع است.
خبرنگار: روح الله صائب ** انتشار دهنده: نجمه حسنی
6003/3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.