به گزارش ایرنا ابوالقاسم سیف الهی روز دوشنبه در نشست خبری در محل سالن اجتماعات معاونت عمرانی استانداری کرمان به اجرای پروژه کاخ استانداری اشاره کرد و افزود: قسمت های واجد ارزش، ستون ها و قسمت های ارزشمند بنای خانه شهر با اقدام اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری این استان ثبت می شود تا کسی نتواند این قسمت ها را تخریب کند.
وی با بیان اینکه اصل و نهال برخی از پروژه های شهر کرمان به سالها قبل بر می گردد اظهار کرد: قسمت های بدون استفاده خانه شهر که فاقد ارزش معماری است جمع آوری می شود.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمان گفت: برای اجرای پروژه های عمرانی استان کرمان در بخش های مختلف اظهار نظر و دیدگاه های متعددی وجود دارد که این اظهار نظرها حق مردم و کارشناسان است.
وی با اشاره به حرف و حدیث ها در رابطه با پروژه خانه شهر کرمان، طرح های قرارگاه خاتم و اجرای طرح تله کابین در کرمان افزود: برخی از اقدامات بر اساس مستندات و برنامه های قبلی انجام می شود و این مسیر با تغییر یک مدیر تغییر نخواهد کرد و اصل قضیه پاک نخواهد شد.
** تاکید مسئولان کرمان بر باقی ماندن قسمت های با ارزش خانه شهر است
شهردار کرمان نیز در این آیین تصریح کرد: تاکید استاندار و مسئولان کرمان بر باقی ماندن قسمت های با ارزش، ستون های جنوبی، شمالی، مرمت و استحکام بخشی خانه شهر است زیرا یک گالری از قسمت های ارزشمند خانه شهر در استانداری کرمان ایجاد می شود.
علی بابایی گفت: در نشستی با حضور استاندار کرمان پس از تصمیمات گذشته بنا شد که ساختمان اصلی خانه شهر باقی بماند و پس از نورپردازی و استحکام بخشی، ورودی ساختمان جدید استانداری شود.
وی افزود: درب ورودی ساختمان جدید استانداری با سوله خانه شهر فاصله کمی دارد و مانع اجرای طرح است لذا بنا شد که ورودی استانداری از خانه شهر بگذرد.
شهردار کرمان با اشاره به شایعات مبنی بر تخریب خانه شهر بیان کرد: تا این لحظه تخریبی در این مکان انجام نشده است.
وی گفت: از سال ها قبل طرح ساختمان جدید شهرداری و استانداری کرمان در کنار میدان شورای این شهر بنا شده که بر مبنای کمیسیون ماده پنج است.
بابایی افزود: در دوره های سوم و چهارم شوراهای اسلامی شهر کرمان در مورد خانه شهر پیگیری زیادی از طرف شهرداری انجام شده لذا شهرداری و شورای اسلامی شهر کرمان همواره در مورد تخریب بنای خانه شهر مقاومت کرده است.
این نشست با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری، شهردار کرمان، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، مدیرکل روابط عمومی استانداری و جمعی از مسئولان در محل سالن اجتماعات معاونت عمرانی استانداری کرمان برگزار و پیرامون تخریب خانه شهر کرمان بحث و تبادل نظر شد.
خبرنگار: حامد سالاری ** انتشار دهنده: نجمه حسنی
7420/3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.