خداداد امینی روش روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تمام تمهیدات لازم برای برگزاری هر چه باشکوه تر برگزار شدن آیین لیالی قدر در شب های آینده در نظر گرفته شده است.
وی به فضایل شب های قدر اشاره و اظهار کرد: این شب ها فرصتی برای تقویت روحیه معنوی و دینی جامعه است لذا با تقویت کیفی مراسم شب های قدر در این زمینه گام بر می داریم.
فرماندار جیرفت با بیان اینکه 230 مبلغ دینی در ماه مبارک رمضان به نقاط مختلف این شهرستان اعزام شده اند گفت: 120 مبلغ از این تعداد بومی و بقیه نیز از سایر نقاط کشور به مساجد شهری و روستایی اعزام می شوند.
وی مهمترین کمبود ایام و مناسبت های تبلیغی شهرستان جیرفت را نبود خانه عالم به حد کافی و تجهیزات مورد نیاز اعلام و اظهار کرد: تمهیدات لازم در راستای ایجاد فضای معنوی در ماه مبارک رمضان با اعزام مبلغان به مساجد، ادارات، مراکز آموزشی و سایر اماکن در جیرفت اندیشیده شده است.
سرپرست اداره تبلیغات اسلامی جیرفت به بازدید از محل فعالیت روحانیون مستقر در روستاها اشاره کرد و افزود: این بازدید به‌ منظور بررسی فعالیت های روحانیون انجام می شود.
وی ضمن تقدیر از نقش آفرینی روحانیون مبلغ در ابعاد مختلف فرهنگی و تبلیغی اظهار کرد: هرجا که روحانیت نقش خود را به درستی و در زمان مناسب انجام دهند، به طور قطع آسیب های مختلف نیز کاهش یافته و اعتقادات مذهبی مردم نیز تقویت می شود.
340 مسجد و تکیه در شهرستان جیرفت به فعالیت های فرهنگی و مذهبی می‌ پردازند که از این تعداد 30 مسجد در مرکز شهر و 16 مسجد نیز در مراکز بخش‌ ها و روستاها دارای روحانی است.
31 مسجد در جبالبارز، 40 مسجد در شهر جیرفت، 52 مسجد در بخش ساردوئیه، 94 مسجد در بخش مرکزی و 70 مسجد در بخش اسماعیلیه شهرستان جیرفت وجود دارد.
16 خانه عالم از محل اعتبارات دولت و 10 خانه عالم توسط مردم در شهرستان جیرفت ساخته شده است.
شهرستان جیرفت با 280 هزار نفر جمعیت از چهار بخش مرکزی، اسماعیلی، ساردوئیه و جبالبارز تشکیل شده و در فاصله 230 کیلومتری جنوب کرمان واقع است.
خبرنگار: هادی شفیعی مجاز ** انتشاردهنده: نجمه حسنی
7450/6003/3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.