به گزارش ایرنا علیرضا رزم حسینی روز چهارشنبه در نشست شورای عالی ورزش استان کرمان افزود: امروز ثابت شده که ورزش امر تجملاتی نیست و امری ضروری و حیاتی برای بشریت است.
وی بیان کرد: بخشی از هزینه های گزاف که در حوزه سلامت پرداخت می شود به دلیل انجام نشدن فعالیت های ورزشی است.
وی گفت: امروز در کارخانجات پیشرفته جهان، کارمندان ابتدای ورود ورزش را انجام داده و بعد وارد عرصه کار خود می شوند و ثابت شده که با این کار کارایی و بازدهی این شرکت ها افزیش یافته است.
استاندار کرمان ادامه داد: سند کارشناسی شده و از پائین به بالا برای توسعه ورزش همگانی و قهرمانی در استان کرمان تدوین شده و این در حالی است که متاسفانه در کشور چنین طرحی وجود ندارد.
وی با اشاره به انتخاب 12 رشته برای توسعه ورزش قهرمانی و همگانی در استان کرمان گفت: در این طرح علاوه بر طرح اجرایی، قرار بود تمامی امکانات ورزشی موجود در استان برای توسعه ورزش به کار گرفته و به پیوست این طرح اضافه شود.
رزم حسینی اظهار کرد: اگر از ظرفیت های موجود ورزشی در استان کرمان به درستی استفاده کنیم، اهداف سند توسعه ورزش قهرمانی و همگانی استان محقق می شود.
وی افزود: اعتباراتی ابتدا برای اجرای سند توسعه ورزش همگانی و قهرمانی استان کرمان اختصاص یافت اما در ادامه کار از مسیر اصلی منحرف و در مواردی برای پرداخت پول آب و برق هیات های ورزشی هزینه شد.
استاندار کرمان با بیان اینکه هر طرح خوبی اگر مجری خوب نداشته باشد، ابتر خواهد بود گفت: در حوزه ورزش به دنبال تعالی ورزشی هستیم و باید از ورزشکاران و استعدادهای ورزشی استان در سند توسعه ورزشی قهرمانی و همگانی به خوبی استفاده کرده و شاخص های ورزشی استان کرمان را ارتقا بخشیم.
وی تاکید کرد: روسای هیات های ورزشی باید پیشکسوت و متخصص حوزه ورزشی و به دور از سیاسی کاری باشند.
رزم حسینی گفت: طی یک هفته آینده با مسئولیت معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان یک ارزیابی صورت گرفته و برای حل مشکلات موجود اقدام می شود.
وی بیان کرد: باید این سند را به صورت مستمر رصد کنیم زیرا در توسعه استان کرمان نقش اساسی دارد.
رزم حسینی گفت: ایراد گرفتن کار آسانی است و همه ما باید تلاش کنیم تا عیب ها و نقص های موجود شناسایی شده و برای رفع آنها اقدام کنیم.
وی افزود: ورزش معلولان در سند توسعه قهرمانی و همگانی استان کرمان دیده شده است و ورزشکاران این حوزه قهرمان آفرینی های شایسته تقدیری داشته اند و استان کرمان در اهدای جوایز ورزشکاران این حوزه بسیار سخاوتمندانه اقدام کرده است.
وی بیان کرد: تمام امکانات استان کرمان باید برای توسعه ورزش استان مورد استفاده قرار گیرد و باید از همه ظرفیت های موجود به درستی استفاده شود.
استاندار کرمان با تاکید بر اینکه باید نهضت مسابقات ورزشی محلی را در استان کرمان راه اندازی کنیم گفت: اگر سند ورزش را به خوبی در استان کرمان اجرایی کنیم منابع مالی آن را تامین می کنیم و اگر در جایی انحرافی را ببینیم بلافاصله این پرداخت ها را قطع خواهیم کرد.
وی افزود: ورزش بانوان باید در سند ورزش قهرمانی و همگانی استان کرمان به صورت ویژه مد نظر قرار گیرد و جای تاسف دارد که این امر کمتر مورد توجه قرار گرفته است.
رزم حسینی گفت: متاسفانه برخی دستگاه ها کار خود را به خوبی انجام نمی دهند و بار آن بر دوش استانداری کرمان می افتد و ما نیز در استانداری آماده اجرای طرح های موفق هستیم.
وی بیان کرد: جامعه ای پیشرفت می کند که مردم مطالبه گر و مقامات نقدپذیر باشند و تک تک افراد جامعه خود را در سرنوشت خود دخیل بدانند.
وی افزود: نباید اجازه داد که جامعه ورزشی دچار روزمرگی شود و این سند از دچار شدن به روزمرگی جلوگیری می کند.
استاندار کرمان بر تحقق جهاد ورزشی تاکید کرد و گفت: یک مدیر جوان را در حوزه ورزش استان کرمان انتخاب کرده ایم و امیدواری با اقدامات جهادی خود بتوانند برنامه های مد نظر را به خوبی اجرایی کنند.
خبرنگار: سمیه حسن شاهی ** انتشار: رسول محمدحسنی
7440/3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.