به گزارش روز سه شنبه پایگاه خبری پلیس سرهنگ کامبیز اسماعیلی افزود: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان در پی یکسری اقدامات اطلاعاتی از انتقال محموله ای از مواد مخدر توسط قاچاقچیان در مسیرهای فرعی شهر راین با خبر شدند.
وی ادامه داد: در این راستا شناسایی و دستگیری قاچاقچیان به طور ویژه در دستور کار ماموران قرار گرفت.
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان کرمان گفت: سرانجام ماموران پس از یک هفته کار طاقت فرسا با زیر نظر گرفتن مسیرهای احتمالی عبور مواد مخدر فردی را به همراه 2 راس الاغ مشاهده و در بازرسی به عمل آمده 105 کیلوگرم تریاک را کشف و یک متهم را دستگیر کردند.
وی بیان کرد: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر در ایست بازرسی سه راهی راین حین کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه کامیون بنز حامل بار ضایعات که از استان های جنوب شرقی عازم شیراز بود، مشکوک شدند.
سرهنگ اسماعیلی اظهار کرد: ماموران خودرو را به پارکینگ انتقال داده و طی بازرسی تخصصی به عمل آمده 122 کیلوگرم حشیش را از داخل بار ضایعات کشف کردند.
وی افزود: در این رابطه 2 متهم دستگیر و به همراه مواد کشف شده و خودرو توقیفی برای سیر مراحل قانونی به مقامات قضایی تحویل شدند.
وی تصریح کرد: پلیس با قاطعیت در مبارزه با سوداگران مرگ و نجات نسل آینده از تهدید پدیده شوم اعتیاد و کاهش تبعات اجتماعی و فرهنگی در جامعه به تلاش خود ادامه می دهد.

**کشف بیش از یک تن انبه قاچاق در کرمان
فرمانده انتظامی شهرستان کرمان از کشف بیش از یک تن انبه قاچاق و دستگیری 2 قاچاقچی در راستای طرح ارتقای امنیت اجتماعی توسط ماموران انتظامی یگان امداد خبر داد.
سرهنگ عبدالعلی روانبخش افزود: ماموران انتظامی یگان امداد این فرماندهی در راستای طرح ارتقای امنیت اجتماعی و مبارزه با قاچاق کالا حین گشت زنی های هدفمند و نامحسوس در سطح حوزه استحفاظی به 2 دستگاه خودرو سواری پژو 405 و وانت پیکان مشکوک شدند و دستور توقف آنها را صادر کردند.
وی تصریح کرد: ماموران انتظامی پس از بازرسی این خودروها موفق شدند یکهزار و 410 کیلوگرم انبه قاچاق را که فاقد هرگونه مجوزهای بهداشتی لازم بود، کشف و 2 نفر را در این رابطه دستگیر کنند.
وی گفت: خودروهای حامل انبه های قاچاق توقیف و متهمان دستگیر شده پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به همراه کالاهای قاچاق کشف شده به مراجع قضایی تحویل داده شدند.
فرمانده انتظامی شهرستان کرمان با تأکید بر اینکه پلیس مقتدرانه در خدمت امنیت و آرامش مردم است و اجازه کوچکترین تحرک به قاچاقچیان را نخواهد داد، از شهروندان خواست در صورت اطلاع از فعالیت‌های اقتصادی غیرقانونی و خرید و فروش کالاهای قاچاق، مراتب را در اسرع وقت از طریق تلفن 110 به پلیس اطلاع دهند.

**انهدام باند سارقان احشام در کهنوج
فرمانده انتظامی شهرستان کهنوج نیز از دستگیری باند سه نفره سارقان احشام توسط پلیس این شهرستان خبر داد.
سرهنگ شاهپور بهرامی افزود: در پی وقوع چند فقره سرقت احشام در سطح شهر، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس آگاهی این شهرستان قرار گرفت.
وی گفت: ماموران پلیس آگاهی پس از انجام اقدامات فنی و اطلاعاتی گسترده موفق به شناسایی سه سارق احشام شدند که با تشکیل باندی اقدام به سرقت در این شهرستان می کردند.
وی بیان کرد: ماموران پس از چند روز مراقبت و کنترل به صورت نامحسوس، دریافتند که سارقان پس از سرقت احشام، آنها را برای فروختن به مخفیگاهشان در حاشیه شهر انتقال می دهند.
سرهنگ بهرامی افزود: ماموران انتظامی پس از هماهنگی با مقام قضایی طی اقدامی غافلگیرانه با حضور در مخفیگاهشان موفق به دستگیری سه نفر سارق شدند.
این مقام انتظامی اظهار کرد: متهمان پس از دستگیری و در بازجویی های پلیسی به 6 فقره سرقت احشام اعتراف کردند که پس از تشکیل پرونده تحویل مقامات قضایی شدند.
وی از شهروندان خواست در صورت اطلاع از فعالیت های مجرمانه، مراتب را در اسرع وقت از طریق تلفن 110 اطلاع دهند تا نسبت به دستگیری و برخورد با متخلفان اقدام شود.

**کشف 135 کیلوگرم تریاک در رابر
فرمانده انتظامی شهرستان رابر از عملیات پلیس برای ناکامی قاچاقچیان و کشف 135 کیلوگرم تریاک خبر داد.
سرهنگ نبی الله میرافضلی افزود: ماموران پلیس اطلاعات این شهرستان با همکاری پاسگاه انتظامی هنزا و یگان امداد این فرماندهی هنگام گشت زنی نامحسوس در سطح حوزه استحفاظی در محور جیرفت - رابر به یک دستگاه خودرو پژو 405 مشکوک شدند و دستور ایست دادند.
وی بیان کرد: راننده خودرو بدون توجه به ایست پلیس، اقدام به فرار کرد که ماموران پس از طی مسافتی خودرو را متوقف و 135 کیلوگرم تریاک را کشف کردند.
سرهنگ میرافضلی با تاکید به ادامه داشتن تحقیقات برای دستگیری متهم، نجات نسل آینده جامعه از تهدید بزرگ موادمخدر صنعتی و روانگردان را مشروط به همکاری و مشارکت فعال آحاد مردم و دستگاه های مرتبط دانست و از شهروندان خواست در صورت اطلاع از فعالیت مشکوک به ویژه در زمینه توزیع انواع موادمخدر، مراتب را به مرکز فوریت های پلیسی 110 اعلام کنند.
خبرنگار: داود رجبی بهجت ** انتشار: رسول محمدحسنی
7437/3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.