فرود سالاری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: 13 مرکز تعاون روستایی در هفت شهرستان جنوبی استان شامل چهار مرکز خرید گندم در شهرستان فاریاب، سه مرکز در کهنوج، سه مرکز در قلعه گنج و شهرستان های رودبارجنوب، ذهکلوت و منوجان هر کدام یک مرکز در حال خرید گندم از کشاورزان هستند.
وی بیان کرد: 70 هزار تن گندم در سال 94 و 130 هزار تن سال گذشته خریداری شد که پیش بینی می شود امسال هم 170 هزار تن گندم توسط تعاون روستایی جنوب کرمان خریداری شود.
وی علت افزایش صعودی تولید گندم را در جنوب کرمان ایجاد مراکز خرید گندم عنوان کرد و گفت: در گذشته فقط مرکز خرید گندم در جیرفت وجود داشت و به علت مسافت طولانی راه، کشاورزان انگیزه ای برای کاشت گندم نداشتند.
رئیس سازمان تعاون روستایی جنوب کرمان عنوان کرد: با توجه به نرخ مصوب به ازای هر کیلوگرم گندم معمولی 13 هزار ریال با افت مفید چهار درصد و 2 درصد غیر مفید و برای گندم دوروم 13 هزار و 300 ریال به کشاورزان پرداخت می شود.
وی افزود: بانک کشاورزی به عنوان بانک عامل عهده دار پرداخت بهای محصولات به صورت نقدی تعیین شده است.
سطح زیر کشت گندم منطقه جنوب کرمان بیش از 37 هزار هکتار است که پیش بینی می شود 170 هزار تن محصول از این سطح زیر کشت تولید شود و نسبت به سال گذشته بین 10 تا 15 درصد افزایش تولید خواهد داشت.
سال گذشته با احداث سه مرکز خرید گندم و نصب چهار باسکول جدید با بیش از 20 میلیارد ریال اعتبار در شهرستان های رودبارجنوب، قلعه گنج، منوجان و فاریاب زیرساخت های خرید گندم در جنوب استان توسعه پیدا کرد.
تعاون روستایی جنوب استان کرمان هفت شهرستان جیرفت، عنبرآباد، فاریاب، رودبار جنوب، کهنوج، قلعه گنج و منوجان را زیر پوشش دارد.
خبرنگار: روح الله صائب ** انتشار: رسول محمدحسنی
6003/3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.