به گزارش ایرنا حجت الاسلام علی رنجبرماهانی در خطبه های نمازجمعه ریگان با تشکر از مردم برای حضور گسترده پای صندوق های رای افزود: حضور چشمگیر مردم شهرستان ریگان در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا زبانزد بود و مردم این شهرستان مشارکت 75 درصدی داشتند.
وی با تقدیر از شورای نگهبان گفت: انتخابات را شورای نگهبان مراقبت و اعلام کردند ما سلامت انتخابات را تایید می کنیم.
امام جمعه ریگان بیان کرد: ما هم امروز به نظر شورای نگهبان احترام می گذاریم و انتخابات را تایید می کنیم اگرچه تخلفاتی هم بوده که نمی توان آنها را نادیده گرفت.
وی با اشاره به نامگذاری پنجم خرداد به نام روز نسیم مهر افزود: این روز به نام روز حمایت از خانواده زندانیان می باشد که در ماه مبارک رمضان به این خانواده ها توجه جدی صورت گیرد.
حجت الاسلام رنجبرماهانی گفت: برخی از زندانیان به دلیل قتل غیرعمد و جرائم مالی زندانی شده اند و خانواده آنها در مضیقه هستند.
وی همچنین به فرارسیدن ماه مبارک رمضان اشاره و اضافه کرد: خادمان و هیات امنای مساجد و روحانیون زمینه حضور حداکثری مردم را در مساجد فراهم سازند.
وی بیان کرد: بسیاری از مساجد شهرستان با توجه به گرمای شدید فاقد وسایل سرمایشی هستند که خیرین و مردم روستاها در این زمینه توجه ویژه ای داشته باشند.
امام جمعه ریگان به روز جهانی بدون دخانیات اشاره کرد و افزود: طبق آمار بهداشت میزان سرمایه ای که سالانه بابت دخانیات دود می شود بالغ بر 10 هزار میلیارد تومان است که این هزینه اگر صرف اقتصاد و زیربنای کشور شود بسیاری از مشکلات ما مرتفع خواهد شد.
وی گفت: والدین نسبت به فرزندان خود مراقبت جدی داشته باشند تا به این دام خطرناک گرفتار نشوند.
وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به حبس یک ساله شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین گفت: آل خلیفه برای اینکه مقاومت مسلمانان بحرین را خنثی کند حتی نقشه اعدام این عالم مجاهد را طراحی کرده بود که با اعتراضات مسلمانان جرات انجام این کار را نداشتند.
حجت الاسلام رنجبرماهانی گفت: تعرض کماندوهای بحرینی به خانه شیخ عیسی قاسم توسط رژیم آل خلیفه بعد از سفر رئیس جمهوری آمریکا به عربستان بود که پیامش این است آنها به دنبال از بین بردن مقاومت و رهبران مقاومت هستند.
وی با اشاره به مقاومت ملت ایران و آزادسازی خرمشهر افزود: امروز هم ملت ایران با تجربه آزادی خرمشهر می تواند همه خرمشهرهایی را که در پیش دارد، خرمشهر اقتصادی، نظامی و فرهنگی را با مقاومت و مجاهدت آزاد کند.
نمازگزاران ریگانی بعد از نمازجمعه در حمایت از شیخ عیسی قاسم رهبر بحرین و محکومیت جنایات آل سعود و آل خلیفه راهپیمایی کردند.
خبرنگار: موسی ملائیان ** انتشار: رسول محمدحسنی
7442/3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.