جواد شهریاری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هزار و 300 تن مرغ منجمد در سردخانه های جنوب استان کرمان برای طرح ضیافت در ماه مبارک رمضان ذخیره سازی شده است.
وی با بیان اینکه مشکل تامین مرغ در ماه مبارک در جنوب استان کرمان وجود نخواهند داشت اظهار کرد: 25 تن مرغ منجمد در هفت شهر جنوبی استان کرمان توزیع شده است.
وی تصریح کرد: مرغ منجمد در محل سردخانه با قیمت 53 هزار ریال توزیع می شود و قیمت مصرف کننده هم 57 هزار ریال اعلام شده است.
وی عنوان کرد: با توجه به افزایش قیمت گوشت مرغ گرم در بازار برای حمایت از مصرف کنندگان و تنظیم بازار، مرغ منجمد به قیمت مناسب در فروشگاه های بزرگ، تعاونی ها و مراکز فروش که امکانات سردخانه ای و فروش را دارند عرضه می شود.
مدیر شرکت پشتیبانی امور دام جنوب استان کرمان در مورد توزیع گوشت قرمز در این منطقه گفت: مصرف عمده مردم در جنوب استان کرمان گوشت مرغ است با این حال پیش بینی می شود که در این ماه 10 تن گوشت قرمز هم مصرف شود که این مقدار گوشت قرمز در سردخانه های جنوب کرمان ذخیره شده است.
قیمت گوشت مرغ در جیرفت طی هفته گذشته 74 هزار ریال بود و این قیمت در هفته جاری به 78 هزار ریال هم رسید.
شهرستان جیرفت به دلیل داشتن شرایط ویژه از جمله نزدیکی به بندر شهید رجایی بندرعباس و دارا بودن یک باب سردخانه مجهز به سیستم باکس‎ پالت و گاز آمونیاک یکی از مناطق پشتیبان در زمینه ذخیره‎ سازی و تأمین مواد پروتئینی کشور است.
شرکت پشتیبانی امور دام جنوب کرمان، هفت شهر جیرفت، عنبرآباد، رودبار، کهنوج، قلعه گنج، فاریاب و منوجان را زیر پوشش دارد.
خبرنگار: روح الله صائب ** انتشار دهنده: نجمه حسنی
6003/3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.