حسین اسحاقی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: گفتمان سازی دولت یازدهم مبتنی بر عقلانیت، دیانت، عدالت و اعتدال است.
وی بیان کرد: آشتی با اصحاب فرهنگ و هنر، ایجاد ثبات و آرامش در محیط فرهنگی، توزیع عادلانه فرصت های فرهنگی، توجه و اشاعه فرهنگ دینی، انقلابی و ایثار و شهادت از عملکرد دولت تدبیر و امید در بخش فرهنگی است.
وی با بیان اینکه هفت مجتمع دیجیتال در جنوب استان کرمان فعال است ادامه داد: یک مجتمع دیجیتال استانی در جیرفت، یک مجتمع دیجیتال شهری در کهنوج، رودبارجنوب و منوجان و 2 خانه دیجیتال در جیرفت و عنبرآباد فعال است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان گفت: مراکز دیجیتال شامل خانه دیجیتال، مجتمع فرهنگی دیجیتال شهری و مجتمع فرهنگی دیجیتال استانی است و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با راه اندازی مراکز دیجیتال دنبال ایجاد فضایی مناسب برای ارائه محصولات فرهنگی دیجیتال به شهروندان است.
وی تصریح کرد: مجتمع دیجیتال به عنوان رکن استانی شبکه ملی فرهنگ، راه اندازی واحدهای تولید نرم افزار را برعهده دارد.
اسحاقی افزود: هدف از راه اندازی مراکز دیجیتال، ترویج فرهنگ استفاده صحیح از رسانه های دیجیتال، گسترش سواد الکترونیک، استفاده از تجربیات مراکز دانشگاهی و بخش خصوصی و زمینه سازی برای فراگیر شدن رشد فناوری های نوین است.
وی گفت: این مجتمع ها خدمات فروش نرم افزار، بازی های یارانه ای، اینترنت و محصولات دیجیتال را ارایه می دهند.
وی با دعوت از خانواده ها و جوانان برای بهره گیری از خدمات مجتمع فرهنگی دیجیتال استانی تازه تاسیس آرمین خاطرنشان کرد: خانواده ها می توانند فرزندان خود را در محیطی امن برای گذراندن اوقات فراغت در این مجتمع دعوت کنند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان افزود: سازماندهی، نظام مندی و اعمال نظارت در حوزه بازی های رایانه ای، نشان دار کردن محتوای فضای مجازی با اعطای کد شناسایی الکترونیکی، ثبت ملی محتوای دیجیتال (شامد)، ثبت ملی سایت ها و وبلاگ ها، بررسی و صدور گواهی 666 گواهی ثبت آثار دیجیتال، ثبت 66 هزار و 146 کانال تلگرامی که 79 کانال متعلق به جنوب کرمان بوده از فعالیت های وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت تدبیر و امید است.
شهرستان جیرفت با 280 هزار نفر جمعیت از چهار بخش مرکزی، اسماعیلی، ساردوئیه و جبالبارز تشکیل شده و در فاصله 230 کیلومتری جنوب کرمان واقع است.
خبرنگار: هادی شفیعی مجاز ** انتشار: رسول محمدحسنی
6003/7450/3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.