به گزارش روز سه شنبه ایرنا از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب استان کرمان، علیرضا دلیری در آیین روز فرهنگ و هنر جنوب کرمان (17 اردیبهشت ماه)در محل غرفه این اداره کل در سی امین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران افزود: این کتاب به 2 زبان فارسی و انگلیسی در ١٠٠ صفحه به صورت نفیس است که سند تاریخی جنوب کرمان خواهد بود و اثبات خواهد شد که این فرهنگ و تمدن غنی تر از آن چیزی است که گفته شده و قوی تر از تمدن بین النهرین است.
وی تصریح کرد: این کتاب برگرفته از مقالات دانشمندان و باستان شناسان بین المللی است که می تواند شناسنامه فرهنگ مردم جنوب باشد.
وی گفت: هرچند جنوب استان دارای پتانسیل های خوبی در زمینه کشاورزی می باشد ولی این پرورش فرهنگی نیروی انسانی است که می تواند این ظرفیت ها را شکوفا کند.
معاون توسعه مدیریت و منابع معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، نمایان شدن بسیاری از آثار و جبهه های فرهنگی را در نتیجه نمایان شدن فرهنگ جنوب استان بیان کرد و افزود: کارهای علمی خوبی در این زمینه در حال انجام است تا از این طریق پیشینه علمی، بازرگانی و فرهنگی این منطقه را به جهانیان نشان دهیم.
وی ادامه داد: هم اکنون زمان آن رسیده است تا مردم جنوب در ارتقای این منطقه بیشتر همت کنند چرا که این منطقه ظرفیت بالایی دارد و فقط با همدلی و همزیستی خوب است که می توانیم به این قابلیت ها دست پیدا کنیم.
دلیری با بیان اینکه ارتباط فرهنگ با سایر حوزه ها قوی تر شده است گفت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان باید بتواند ظرفیت همه حوزه های مختلف منطقه را معرفی و به شناساندن منطقه برای ارتقای آن کمک کند.
وی اظهار کرد: جنوب کرمان در زمینه اقتصادی هم ظرفیت های خوبی دارد و برای رونق توسعه نیازمند زیرساخت فرهنگی قوی تر است تا بتوانیم نفوذ فرهنگ را در اقتصاد و فضای کسب و تولید داشته باشیم.
سی امین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران که از 12 اردیبهشت ماه سال جاری (سه شنبه) آغاز به کار کرد، تا 23 اردیبهشت در نمایشگاه شهر آفتاب تهران برپاست.
17 اردیبهشت روز فرهنگی مردم هفت شهرستان جنوبی استان در این نمایشگاه بود به همین مناسبت معاون توسعه مدیریت و منابع معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در غرفه جنوب کرمان به سخنرانی پرداخت.
اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب استان کرمان هفت شهرستان جیرفت، عنبرآباد،‌ فاریاب،‌ رودبارجنوب، ‌کهنوج، ‌قعله گنج و منوجان را با جمعیت حدود یک میلیون نفر زیر پوشش دارد.
خبرنگار: روح الله صائب ** انتشار: رسول محمدحسنی
6003/3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.