رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی جنوب کرمان عصر شنبه در حاشیه این آیین به خبرنگار ایرنا گفت: این سازمان با پیگیری‌های مکرر رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان و 2 نماینده منطقه جنوب کرمان در مجلس شورای اسلامی در بهمن ماه سال 1394 به نام نظام‌ مهندسی کشاورزی و منابع‌طبیعی جنوب کرمان مستقل شد.
محسن افروز افزود: نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی جنوب کرمان چهار هزار عضو دارد که سالانه با توجه به استقرار دانشگاه‌های جیرفت، آزاد اسلامی، علمی و کاربردی، پیام نور و غیر انتفاعی 700 نفر فارغ التحصیل جدید به آنها اضافه می شود.
وی با بیان اینکه جنوب استان کرمان شامل هفت شهرستان با 40 هزار کیلومتر ‌مربع مساحت است تصریح کرد: 275 هزار هکتار سطح زیر کشت محصولات زراعی و باغی این منطقه است و با تولید بیش از چهار میلیون تن محصول، 67 درصد تولید استان کرمان و چهار درصد تولید کشور را به خود اختصاص داده است.
رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی جنوب کرمان به تعداد مجوز تاسیس واحدهای گلخانه‌ای این منطقه اشاره کرد و گفت: از ابتدای تاسیس این سازمان در شهرستان جیرفت 53 فقره پروانه با سطح زیر کشت 54 هکتار، عنبرآباد 15 فقره پروانه با سطح زیر کشت 14 هکتار، کهنوج 18 فقره پروانه با سطح زیر کشت 14 هکتار، رودبار جنوب 2 فقره پروانه با سطح زیر کشت 13 هکتار، قلعه ‌گنج 4 فقره پروانه با سطح زیر کشت 12 هکتار و منوجان یک فقره پروانه با سطح زیر کشت پنج هکتار مجوز تاسیس صادر شده است.
وی افزود: در زمینه صدور و تمدید پروانه بهره‌برداری صادر شده در شهرستان جیرفت 80 فقره پروانه با سطح زیر کشت 71 هکتار، عنبرآباد 29 فقره پروانه با سطح زیر کشت 21 هکتار، کهنوج 15 فقره پروانه با سطح زیر کشت یک هکتار و منوجان یک فقره با سطح زیر کشت یک هکتار بوده است.
افروز اظهار کرد: سال گذشته سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی جنوب کرمان 6 تفاهم نامه منعقد کرده که پیش بینی اشتغالزایی یکهزار و 34 نفر برنامه ریزی شده است.
وی از ساماندهی 200 فروشگاه سموم دفع آفات نباتی جنوب در سال گذشته خبر داد و گفت: طراحی نرم افزار ثبت سموم، طراحی نرم افزار آموزشی برای دسترسی اعضا به تعداد دوره آموزشی گذرانده شده، ایجاد اتاق فکر در تمام زمینه های کشاورزی با حضور نخبگان و افراد صاحبنظر، پیگیری عقد تفاهم نامه با بنیاد مستضعفان در قلعه گنج، پیگیری عقد تفاهم نامه با قرارگاه خاتم الانبیا در خصوص استفاده از توان نظام مهندسی در توسعه بخش کشاورزی شهرستان رودبار از فعالیت های مهم پیش بینی شده در سال جاری است.
سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی جنوب کرمان هفت شهرستان این منطقه را زیر پوشش دارد.
خبرنگار: هادی شفیعی مجاز ** انتشار دهنده: رسول محمدحسنی
7450/3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.