سلحشور سالاری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: دومین مرحله انتخابی ورود به اردوی تیم ملی دختران نونهال روزهای هفتم و هشتم اردیبهشت برای اعزام به مسابقات قهرمانی آسیا در خانه تکواندو فدراسیون با حضور ورزشکارانی از تمامی استان ها برگزار شد.
وی بیان کرد: یاسمن فرخی توانست با مربی گری نرجس شریفی بر تمامی حریفان غلبه کند و به اردوی تیم ملی نونهالان در بخش پومسه دعوت شود.
وی گفت: دومین دوره مسابقات قهرمانی نونهالان آسیا در 2 بخش پومسه و کیوروگی و در 2 گروه دختران و پسران از 12 خرداد به مدت سه روز در هوشیمینه ویتنام برگزار می ‌شود که این ورزشکار جیرفتی به این مسابقات اعزام می شود.
فرم (پومسه) یکی از مهمترین جنبه های آموزشی هنرهای رزمی می باشد. فرم مجموعه ای از حرکات کلاسیک تکواندو شامل تکنیک های ایستادن، دست، پا و جابجایی است که براساس منطق طراحی شده اند.
فرم های تکواندو پس از قرن ها توسط فدراسیون جهانی تکواندو در سال 1977 میلادی یکسان و استاندارد شد. در حال حاضر بیش از 202 کشور پنج قاره جهان فرمهای تکواندو را طبق استاندارد فدراسیون جهانی تکواندو تمرین می کنند.
شهرستان جیرفت با 308 هزار نفر جمعیت از چهار بخش مرکزی، اسماعیلی، ساردوئیه و جبالبارز تشکیل شده و در فاصله 230 کیلومتری جنوب کرمان واقع است.
خبرنگار: روح الله صائب ** انتشار: رسول محمدحسنی
6003/3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.