به گزارش ایرنا سید کمال خوشکام روز دوشنبه در نشست کارگروه سلامت و بهداشت شهرستان جیرفت افزود: سابقه آرامستان جیرفت با مساحت 10 هکتار زمین به حدود 30 سال قبل بر می گردد و ظرفیت آن تکمیل شده است.
وی اظهار کرد: در جاهایی از آرامستان به علت کمبود مکان برای دفن اموات، مجبور به تخریب آسفالت شده ایم و علاوه بر این مشکلات ترافیکی مزید بر علت شده است تا این جابجایی هرچه زودتر انجام شود.
وی گفت: با توجه به تکمیل ظرفیت آرامستان فعلی بعضی افراد، اموات خود را در روستاها دفن می کنند و چون در روستا برای دفن اموات مدارک نیاز نیست لذا گاهی باعث برخی سوءاستفاده ها می شود.
رئیس شورای اسلامی شهر جیرفت اضافه کرد: طبق ماده 55 قانون شهرداری ها ایجاد آرامستان از وظایف شهرداری است و آرامستان جدید با مساحت 200 هکتار در فاصله 12 کیلومتری شمال شهر و پنج کیلومتری فرودگاه واقع شده است.
وی گفت: تمامی استعلام های مورد نظر از اداره کل عشایری، منابع طبیعی، میراث فرهنگی، حفاظت محیط زیست و پزشکی قانونی دریافت شده است و به زودی این جابجایی عملیاتی می شود.
خوشکام ادامه داد: سند 112 هکتار از این اراضی در اختیار منابع طبیعی است که مراحل قانونی جابجایی سند به نام شهرداری به زودی انجام می شود و مساحت دیگر هم توسط کوره های آجرپزی و تپه های خاکی اشغال شده است.
شهرستان جیرفت با 308 هزار نفر جمعیت از چهار بخش مرکزی، اسماعیلی، ساردوئیه و جبالبارز تشکیل شده و در فاصله 230 کیلومتری جنوب کرمان واقع است.
خبرنگار: روح الله صائب ** انتشار: رسول محمدحسنی
6003/3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.