به گزارش ایرنا علیرضا رزم حسینی عصر یکشنبه در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی استان کرمان (گام دوم مثلث توسعه اقتصادی) در منطقه هفت شامل شهرستان های سیرجان و بردسیر افزود: در صورت تداوم دولت تدبیر و امید در دوره دوازدهم، شاهد اثرگذاری بیشتر این سیاست ها خواهیم بود.
وی بیان کرد: 2 سال طول کشید تا برجام به نتیجه رسید و کارنامه دولت تدبیر و امید را باید در بازه دو ساله بررسی کنیم.
استاندار کرمان گفت: وقتی به دولت خردگرا رای می دهید شاهد سیاست های کاملا متفاوت خواهید بود.
وی ادامه داد: ناکارآمدی ما در حوزه اقتصادی موجب شده در سنوات گذشته آنگونه که شایسته نظام بوده پیشرفت نکرده ایم و این موضوع موجب شده رهبر معظم انقلاب اسلامی در سال های اخیر به صورت ویژه به موضوعات اقتصادی تاکید کنند.
وی با تاکید بر اینکه همواره به توسعه متوازان استان کرمان توجه داشته ایم گفت: همانگونه که به پروژه های بزرگ توجه شده، به پروژه های خرد و روستایی نیز توجه شده است.
رزم حسینی اظهار کرد: تاکنون 21 موسسه ملی و اقتصادی مسئولیت تحقق اقتصاد مقاومتی استان کرمان را پذیرفته اند و در صورت تداوم این طرح، شرکت های دیگری نیز وارد عرصه می شوند و کمترین بیکاری و کمترین آسیب های اجتماعی را در مناطق خواهیم داشت.
وی گفت: باید فراوانی ثروت را برای مردم ایجاد کنیم زیرا بر این اساس، سطح رفاه، توانمندی و دیانت مردم ارتقا می یابد و این امر در دستورات دینی نیز مورد تاکید واقع شده است.
وی به تدوین پیوست های فرهنگی مناطق هشتگانه اقتصادی اشاره کرد و افزود: مدل توسعه اقتصادی و فرهنگی در استان کرمان دستوری نیست و براساس خواست سرمایه گذارانی است که ظرفیت های این استان را شناخته اند.
استاندار کرمان بیان کرد: حفظ محیط زیست نیز به صورت داوطلبانه از سوی معین های اقتصادی دنبال می شود زیرا حفظ منابع طبیعی با اعتبارات دولتی امکان پذیر نیست.
وی گفت: با ورود بخش خصوصی، دولت باید نقش نظارت، پشتیبانی و حمایت را عهده دار شود نه اینکه موانعی را ایجاد کند.
وی افزود: دور زدن بروکراسی اداری یکی از مواردی بوده که در مدیریت استان کرمان آن را دنبال کرده ایم.
رزم حسینی به اقدامات انجام شده در حوزه حفظ میراث فرهنگی اشاره و بیان کرد: با استفاده از ظرفیت های بخش خصوصی گام های بزرگی در این حوزه برداشته شده است.
وی با تاکید بر اینکه گفتمان سازی اقتصاد مقاومتی بین عامه مردم در حال جا افتادن است اظهار کرد: باید کاری کنیم هر اعضای خانوار در خانه خود برای افزایش بهره وری خانواده با هم مذاکره کنند.
استاندار کرمان بر ارتقای دانش اقتصادی خانواده ها تاکید کرد و گفت: این کار با حرکت های رسانه ها، تشکل ها و همه گروه ها امکان پذیر است.
وی خاطرنشان کرد: باید کاری کنیم که مردم بدانند سرمایه گذار زالو صفت نیست بلکه مجاهد اقتصادی است و باید تکریم شود.
وی گفت: موافقت نامه های انجام شده در مثلث توسعه اقتصادی باید افزایش یابد و در این مسیر به پروژه های جدید توجه لازم صورت گیرد.
رزم حسینی گفت: برخی افراد محور توسعه هستند زیرا دانش لازم برای استفاده از ظرفیت های موجود و سرمایه های اجتماعی را دارند و باید از حضور این افراد نهایت استفاده صورت گیرد تا به توسعه همه جانبه دست یابیم.
وی اظهار کرد: نظام آموزشی ما عقب افتاده ترین نظام آموزشی بین کشورهای پیشرفته است و باید برای اصلاح آن اقدامات لازم انجام شود.
وی بر پرهیز از دروغ گویی تاکید کرد و گفت: رسانه ها باید توجه داشته باشند تا فردی که دروغ گفته از مردم عذرخواهی کند و در صورت تحقق شهر بدون دروغ، نعمت های خداوندی سرشار به ما ارزانی خواهد شد.
استاندار کرمان گفت: دولت متعلق به نظام است و نباید خدمات انجام شده را زیر سئوال برد زیرا خدمات دولت در حقیقت خدمات نظام مقدس جمهوری اسلامی است.
وی ادامه داد: باید اصل را بر برائت مردم بگذاریم و مردم بدانند اگر راست بگویند منافع بیشتری کسب خواهند کرد.
در این آیین تمبر اقتصاد مقاومتی توسط استاندار کرمان رونمایی شد.
استاندار کرمان امروز (یکشنبه) برای افتتاح چند طرح عمرانی به شهرستان های بردسیر و سیرجان سفر کرد.
خبرنگار: سمیه حسن شاهی ** انتشار: رسول محمدحسنی
7440/3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.