به گزارش ایرنا، رحیمی زاده روز چهارشنبه همزمان با دهه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در مراسم نمادین واگذاری اسناد مسکونی به تعدادی از ساکنان روستای هیو، از تعامل خوب مسئولین در ساوجبلاغ قدردانی کرد و گفت که روستای هیو بیشترین سند روستایی را در شهرستان دریافت کرده است.
وی از افزایش صدور سند تا سی هزار جلد در سال 96 برای متقاضیان خبر داد و گفت: وام مقاوم سازی با کارمزد 4 درصد همچنان در تعهدات بنیاد مسکن است و به روستائیان پرداخت می شود.
فرماندار ساوجبلاغ نیز با بیان اینکه از جمله ملزومات توسعه و آبادانی کشور، توسعه روستایی است، گفت: امروزه باید به نقش وجایگاه روستا توجه ویژه ای گردد چرا که خودکفایی و توانمندی روستا، به مثابه کانون تولید و ارزش آفرینی، افزایش تولید ثروت ملی از یک سو و کاهش بسیاری از آسیب های اجتماعی از سوی دیگر را به دنبال خواهد داشت.
ابوالقاسم پالیزگیر بااشاره به جمعیت آماری سال 95 شهرستان ساوجبلاغ گفت: براساس آخرین آمار سرشماری شهرستان ساوجبلاغ 259 هزار و 973 نفر جمعیت دارد که تنها 32 درصد آنها جمعیت روستایی هستند.
وی افزود: با این وجود، اخبار و آمارهای مربوط به روستاهای کشور، گویای وضعیت نگران­ کننده اقتصادی- اجتماعی مناطق روستایی است که افزایش موج مهاجرت، گسترش حاشیه نشینی و آسیب های اجتماعی ناشی از آن، شاهد این مدعاست.
فرماندار ساوجبلاغ اظهار داشت: روستا محل تولید و ارزش آفرینی است که اگر توجه ویژه ای به روستا نشود، این روند همچنان نزولی خواهد شد.
وی گفت: مسئولین باید معضلاتی که باعث مهاجرت روستایی ها به شهرها شده را شناسایی کنند چرا که ما ظرفیت بسیارعظیمی دراین شهرستان داریم و نباید از آنها غفلت کرد.
پالیزگیر گفت: روستاها خاصیت مولد وتولیدگری خود را ازدست داده اند و کم آبی و نداشتن شغل از جمله عوامل کاهش جمعیت روستایی می باشد.
وی از بنیادمسکن و دهیاران وشوراها که متولیان مهم در مهاجرت معکوس هستند، خواست که با ایجاد مشاغل جدید وخرد و افزایش سهمیه وام مقاوم سازی منازل در امر مهاجرت معکوس اهتمام بورزند.
پالیزگیر گفت: امیدواریم شهرستان ساوجبلاغ همانگونه که در بحث مقاوم سازی پیشرو بوده در اقتصاد روستایی هم گام بردارد.
وی به کلنگ زنی تعاونی روستایی ولیان اشاره کرد وگفت: این تعاونی در راستای بهبود اقتصادروستایی با 80 میلیارد ریال اعتبار برای بسته بندی خشکبار کلنگ زده شده که قرار است برای 1200 نفر از مردم روستای برغان اشتغالزایی کند.
فرماندار ساوجبلاغ درادامه گفت: 65 درصد سندهای روستایی کل استان البرز در ساوجبلاغ محقق شده که روستای هیو رتبه اول را در این مورد کسب کرده است.
وی از دهیاران و شوراها خواست: در این طرح همکاری لازم را با بنیاد مسکن داشته باشند تا سهم بیشتری را از صدور سند در شهرستان داشته باشیم.
رئیس بنیاد مسکن ساوجبلاغ هم از پیشگام بودن این شهرستان در طرح صدور سند خبر داد و گفت برای روستای هیو 1400 سند صادر شده که امروز تعدادی از آن بصورت نمادین اعطا شد .
میثم سالاری از ترغیب مردم برای سکونت در روستاها خبر داد و گفت در سالهای اخیر این روند تا 20 درصد و در صدور سند تا 65 درصد بوده که نسبت به کل استان از پیشرفت خوبی بر خوردار بوده ایم .
در پایان یک واحد مسکونی که از تسهیلات بنیاد مسکن استفاده کرده بود به مالک آن تحویل شد.
1535/6155خبرنگار:مریم صوفی**انتشار دهنده:داریوش غفاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.