به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، سید‌وحید کلانتری امروز در نشست خبری که به مناسبت هفته سلامت برگزار شد با اشاره به اهمیت شیوه صحیح زندگی اظهار‌داشت: داشتن تحرک بدنی، تغذیه سالم و پرهیز از مصرف دخانیات در کاهش 80 درصدی ابتلاع به بیماری‌های قلبی و عروقی و دیابت نوع 2 و 40 درصدی سرطان در افراد موثر است.

وی با بیان اینکه افسردگی و اضطراب در جامعه شیوع پیدا کرده و تاثیرات نامطلوب آن را در بین افراد  شاهد هستیم گفت: عدم مراجعه به پزشک و یا افراد متخصص جهت درمان، خود درمانی و روش‌های نادرست به شیوع این بیماری دامن زده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان یکی از علل افزایش افسردگی و انزوا در جامعه را اعتیاد به اینترنت برشمرد و تصریح کرد: ابتلا به افسردگی، آسیب‌هایی چون افزایش طلاق، افت تحصیلی و ... به دنبال دارد.

وی با بیان اینکه ترویج سیاه‌نمایی سلامت جامعه را به خطر می‌اندازد گفت: سلامت روانی، انسجام جامعه و احترام به همه قومیت‌ها در سلامت جامعه اهمیت زیادی دارد.

کلانتری با اشاره به اینکه برای 70 درصد خانواده‌های کرمانی پرونده الکترونیکی سلامت تشکیل شده تصریح کرد: این کار با هدف غربالگری زودرس و پیشگیری از بیماری‌ها انجام می‌شود.

وی از ارایه بسته‌های مراقبتی برای همه گروه‌های سنی خبر داد و افزود: خدمات روانشناسی، مشاوره تغذیه و ... در مراکز بهداشتی به صورت رایگان ارایه می‌شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به اینکه عملیات ساخت بیش از 100 مرکز بهداشتی درمانی با بودجه 80 میلیارد تومان در کرمان آغاز شده است گفت: این پروژه‌ها پیشرفتی بین 20 تا 80 درصد دارند.

وی با بیان اینکه طرح پزشک خانواده تا کنون در شهرهای زیر 20 هزار نفر اجرا می‌شد گفت: این طرح به‌زودی برای شهرهای بین 20 تا 50 هزار نفر نیز اجرایی می‌شود.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 622925
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.