به گزارش ایرنا علیرضا رزم حسینی عصر یکشنبه در نخستین نشست شورای اداری استان کرمان در سال جدید افزود: نباید خدمات گسترده دولت در چهار سال گذشته نادیده گرفته شود و توجه داشته باشیم، 2 سال طول کشید تا مذاکرات و برجام به نتیجه رسید.
وی گفت: ارزیابی عملکرد دولت تدبیر و امید باید با در نظر گرفتن این مدت باشد و خیلی از اقدامات دولت در 2 سال اخیر انجام شده است.
وی خاطرنشان کرد: کارها و سیاست های خردمندانه دولت در زمنیه آرامش و ثبات اقتصادی در کشور باید مد نظر قرار گیرد.
استاندار کرمان گفت: خدمات دولت مربوط به نظام و اقتصاد مقاومتی مورد تاکید رهبری است و مدیران باید گزارش شفاف را به مردم ارائه دهند.
وی افزود: البته در کنار آن کاستی ها هم گفته شود و به بدهی 400 هزار میلیارد تومانی که از قبل به دولت یازدهم رسید نیز اشاره شود، در کنار جبران این موضوع، افزایش تولید و صادرات نفت اتفاق بزرگی برای کشور بود.
رزم حسینی در بخش دیگری از سخنانش به شیرینی ها و تلخی های سال 95 اشاره کرد و گفت: یکی از تلخی های این سال از دست دادن یار دیرین امام و رهبری، مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی بود زیرا ایشان از مفاخر نظام و استان کرمان و امین امام راحل و رهبر معظم انقلاب اسلامی بودند.
وی اظهار کرد: ایشان تا آخرین لحظات عمر خود تاکید می کردند که هیچ فردی بهتر از حضرت آیت الله خامنه ای برای رهبری انقلاب اسلامی نداریم.
استاندار کرمان ادامه داد: موفقیت های استان کرمان نیز از شیرینی های سال گذشته بوده است که با همت همه مدیران، بخش های خصوصی و غیر دولتی و مردم محقق شد.
وی با اشاره به تقسیم استان به هشت منطقه اقتصادی گفت: شرکت صنایع مس شهید باهنر به عنوان بیست و یکمین معین اقتصادی، مسئولیت توسعه بخش راین را امروز (یکشنبه) طی قراردادی با استانداری پذیرفت.
رزم حسینی گفت: با تقسیم استان کرمان به هشت منطقه اقتصادی از شرکت های توانمند اقتصادی بر مبنای مسئولیت های اجتماعی آنها برای قبول مسئولیت توسعه دعوت که تاکنون قرارداد لازم با 21 موسسه منعقد شده است.
وی اظهار کرد: طرح ایجاد نهاد دائمی در استان کرمان برای تداوم طرح های اقتصاد مقاومتی نیز تدوین و به مراجع مربوطه ارسال شده است که منتظر تایید مقامات کشوری است تا این طرح ها با تغییر مدیران نیز به خوبی دنبال شوند.
وی از طرح همیاران آب به عنوان یکی از طرح های ماندگار استان کرمان در دولت تدبیر و امید یاد کرد و گفت: طرح احداث بزرگترین تونل انتقال آب به سرعت در حال اجراست و تاکنون 11 کیلومتر پیشرفت داشته است.
استاندار کرمان تصریح کرد: با روند ساخت این تونل، استان کرمان رکورددار احداث تونل در کشور خواهد بود و امیدواریم تا پایان سال 97 این پروژه به طور کامل اجرایی شود.
وی گفت: قرارداد انتقال آب از دریای عمان در کنار انتقال آب از خلیج فارس نیز منعقد شده و کنسرسیومی از بانک ها برای اجرای این پروژه در دست پیگیری است.
وی اظهار کرد: طرح انتقال آب از دریای عمان از طریق تونل انتقال کرمان عامل انتقال آب به فلات مرکزی کشور خواهد بود و در دولت نیز تصویب شده است.
رزم حسینی با اشاره به نامگذاری امسال به نام اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال افزود: براساس آمار رسمی از سال 75 تا 85 در بازه 10 ساله تعداد متوسط شغل ایجاد شده در استان کرمان 23 هزار و 802 شغل و از سال 85 تا 90 نیز متوسط شغل ایجاد شده در استان 12 هزار و 701 شغل بوده است.
وی گفت: فقط سال گذشته 32 هزار و 242 شغل ایجاد شده است که در قالب مثلث توسعه اقتصادی و شرکت های غیردولتی و توانمند ایجاد شده اند.
استاندار کرمان بیان کرد: امسال تمرکز جدید در حوزه اشتغال با تکیه بر شرکت های غیر دولتی و موسسات معین اقتصادی است.
وی افزود: از سه ماه قبل کار شناسایی افراد بیکار در روستاها نیز با مسئولیت معاون عمرانی استانداری و همکاری شهرداری ها و دهیاری ها آغاز شده است و با ساماندهی این طرح، پیوست ایجاد اشتغال برای معین های اقتصادی تدوین می شود.
وی به موضوع انتخابات اشاره و بیان کرد: موضوع شوراها بسیار برای پیشرفت شهرها و روستاها حائز اهمیت است و انتخاب افراد نخبه، متخصص و پاک دست به میزان قابل توجهی می تواند در روند توسعه مناطق مختلف تاثیرگذار باشد.
رزم حسینی گفت: یکهزار و 300 میلیارد تومان به شهرداری ها برای اجرای طرح های عمرانی پرداخت می کنیم این در حالی است که مجموع بودجه عمرانی استانداری 250 میلیارد تومان است و با توجه به این موضوع می توان به نقش شهرداری ها و شوراها در توسعه پی برد.
وی بیان کرد: شوراهای اسلامی و شهرداری ها بخشی از اختیارات دولت را گرفته اند و با همکاری آنها باید توسعه را برای این مناطق ایجاد کنیم.
وی درباره موضوع ریزگردها در استان گفت: در سال جاری پیمانکارانی برای تکمیل طرح مالچ پاشی در شهرستان های فهرج و ریگان انتخاب شده اند و هفته آینده بعد از 13 سال، بخشی از کار مالچ پاشی در این مناطق انجام خواهد شد.
استاندار کرمان افزود: براثر بارندگی های اخیر اکثر سدهای استان پر و سرریز شده اند و جازموریان نیز پرآب شد که تا دو سه سال آینده خیسی ناشی از این بارندگی ها را با خود به همراه خواهد داشت.
وی خاطرنشان کرد: طرح اساسی مهار ریزگردها نیز در دستور کار دولت قرار دارد و به صورت ویژه دنبال می شود.
نشست شورای اداری استان کرمان با حضور آیت الله سید یحیی جعفری نماینده ولی فقیه در استان در سالن شهید مرتضوی استانداری برگزار شد.
خبرنگار: سمیه حسن شاهی ** انتشار: رسول محمدحسنی
7440/3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.