به گزارش ایرنا حجت الاسلام رضا کرمی پور عصر چهارشنبه در دومین نشست برنامه ریزی مراسم معنوی اعتکاف با حضور اعضای ستاد اعتکاف در دفتر امام جمعه جیرفت با اشاره به شور و اشتیاق مردم برای حضور در اعتکاف و محدودیت فضای برگزاری این آیین در جیرفت افزود: اعتکاف فضای بسیار خوبی برای ارائه برنامه ‌ها و خدمات دینی است.
وی اظهار کرد: اهمیت آیین معنوی اعتکاف بر کسی پوشیده نیست و این امر آثار معنوی و معرفتی بسیار بزرگی در جامعه اسلامی دارد.
وی گفت: همه اقشار جامعه بویژه اقشار تحصیل کرده در آیین مهم و ارزشمند اعتکاف شرکت می کنند و از برکات این مهم بهره مند می شوند.
امام جمعه جیرفت با اشاره به آیه 125 سوره مبارکه بقره افزود: در این آیه شریفه با صراحت از 2 پیامبر الهی خواسته شده نسبت به تمیز کردن ظاهر مسجد برای برگزاری اعتکاف اقدام کنند.
وی خاطرنشان کرد: لازم است تمام دستگاه های اجرایی جیرفت که می توانند در زمینه پشتیبانی برگزاری آیین اعتکاف کمک کنند پای کار بیایند و سعی شود این مراسم معنوی آبرومندانه و به نحو شایسته و مطلوب در این شهرستان برگزار شود.
امام جمعه جیرفت با بیان اینکه اعتکاف به ظاهر حجم زیادی ندارد اظهار کرد: این در حالی است که سه روز عبادت برکات و اثرات زیادی در جامعه و منش انسان دارد.
سرپرست اداره تبلیغات اسلامی جیرفت نیز ضمن تقدیر از اعضای ستاد اعتکاف این شهرستان به اهمیت و جایگاه آیین معنوی اعتکاف اشاره کرد و افزود: این عمل یک عبادت انفرادی است که هر کس می تواند آن را انجام دهد.
خداد امینی روش گفت: آیین اعتکاف در جیرفت به همت اعضای ستاد اعتکاف طی چند سال اخیر با شکوه خاص برگزار می شود.
وی اظهار کرد: اعتکاف در سال جاری نیز در 15 نقطه شهرستان جیرفت برگزار خواهد شد.
سرپرست اداره تبلیغات اسلامی جیرفت افزود: 2 جنبه فرهنگی و پشتیبانی باید در امر اعتکاف در نظر گرفته شود و می طلبد اعضای ستاد اعتکاف به این مسئله توجه خاص داشته باشند.
خبرنگار: روح الله صائب ** انتشار دهنده: نجمه حسنی
6003/3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.