به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، محمد‌حسین ملکی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان کرمان به مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی اظهار‌‌داشت: به مناسبت شهادت سید‌‌مرتضی آوینی سید شهیدان اهل قلم هفته هنر انقلاب اسلامی از نوزدهم تا بیست و پنجم فروردین در استان کرمان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه در بحث هنر اسلامی کارهای کمی انجام شده است با اشاره به سخنان آیت‌الله جوادی آملی در باب فلسفه هنر اسلامی گفت: ایشان در این رابطه می‌فرمایند مادامی که هنر در جامعه نباشد شکست جامعه قطعی است و هنر اسلامی مانند ملات نرمی است که برای اینکه دو سنگ بر روی هم بند شوند از آن استفاده می‌کنند.

رئیس حوزه هنری استان کرمان با اشاره به اینکه دفتر مردمی تئاتر مساجد در کرمان راه‌اندازی شده است افزود: در ایام برگزاری هفته هنر انقلاب اسلامی در کرمان دو اثر نمایشی در قالب تئاتر مسجد با نامهای "کارستان" و "غ برای قابیل، ه برای هابیل" در مساجد شهر کرمان اجرای عمومی می‌شود.

وی با بیان اینکه رمان "شهسوار" بر اساس زندگی آزاده سرفراز شهسواری نوشته شده و در مرحله بررسی و آماده‌سازی برای انتشار است خاطرنشان کرد: بیش از 270 قطعه شعر از 93‌شاعر غالبا جوان استان کرمان گردآوری شده است.

ملکی از اتمام پژوهش و جمع‌آوری تاریخ شفاهی و حواشی پیرامون واقعه 24 مهر مسجد جامع کرمان خبر داد و گفت: بر همین اساس بخشی از زندگی شهید باقدرت جوپاری نیز مرحله فیلمبرداری آن به اتمام رسده و در حال تدوین است.

وی با بیان اینکه خاطرات یدالله علوی‌راد اولین فرماندار کرمان بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نیز جمع‌آوری شده است افزود: شعرها و داستان‌هایی که از حدود 20 داستان‌نویس کرمانی گردآوری شده است نیز در مرحله انتشار قرار دارد.

رئیس حوزه هنری استان کرمان با اشاره به اینکه در حوزه شعر آئینی، کتاب "روی ماه خورشید" مجموعه شعری از شیما مظهری‌صفات از شاعران کرمانی به چاپ رسیده است تصریح کرد: کتاب "حرف‌های آبی دلم" با موضوع نماز برای کودک و نوجوان و برگرفته از اشعار برگزیده جشنواره شعر روشنا نیز به چاپ رسیده است.

وی از به چاپ دوم رسیدن کتاب "باران تباران"‌ نوشته مجید نیک‌پور با محوریت فعالیت‌های انقلابی آیت‌الله میرزا‌محمد مجتهد کرمانی خبر داد و گفت: این کتاب در بهمن‌ماه 95 منتشر شد که با استقبال خوب مخاطبان در کمتر از دو ماه پس از انتشار چاپ نخست، به چاپ دوم رسید.

ملکی با بیان اینکه در سال گذشته 10 فیلم از استان کرمان در جشنواره فیلم رویش شرکت کردند افزود: استان کرمان تنها استانی بود که به همراه استان کردستان دو اثر برگزیده در جشنواره سال 95 فیلمهای 100 ثانیه‌ای داشته است.

وی اظهار داشت: پنج نمایشنامه با نگاه به کتاب "آن بیست و سه نفر" طی روند برگزاری کارگاههای آموزشی سه تا پنج روزه تهیه شده است که در طی سال جاری به نمایش گذاشته می‌شود.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 605690
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.