به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان محمود وفایی با اشاره به اینکه باغ فتح آباد در روزهای نخست فروردین جزو چهار بنای پر بازدید استان کرمان محسوب می شد افزود: خوشبختانه در پایان روز هشتم فروردین ماه جاری این بنای تاریخی توانست از سایر بناهای تاریخی استان کرمان پیشی بگیرد.
وی با بیان اینکه تاکنون بیش از 71 هزار گردشگر از باغ فتح آباد بازدید کرده اند اظهار کرد: در حال حاضر باغ شاهزاده با 64 هزار بازدید کننده، ارگ بم با 57 هزار و 500 بازدید کننده و حمام گنجعلیخان با 53 هزار بازدیدکننده در رتبه های بعدی قرار دارند.
وی با اشاره به اینکه نوروز 1395 باغ فتح آباد در رتبه سوم آثار پربازدید کننده استان کرمان قرار داشت گفت: در شرایطی که کمتر از 2 سال از آغاز فعالیت این اثر تاریخی پس از انجام مرمت های اساسی می گذرد اما توانسته در کنار سایر آثار شاخص استان بیشترین تعداد بازدید کننده را به خود اختصاص دهد.
باغ فتح آباد کرمان در دولت تدبیر و امید با حمایت استاندار کرمان و توسط بنیاد توسعه موقوفات استان کرمان مرمت و بازسازی شده است.
استان پهناور کرمان با 23 شهرستان بیش از هفت هزار اثر تاریخی دارد که از این تعداد حدود 700 اثر ثبت ملی و پنج اثر ارگ تاریخی بم، باغ شاهزاده ماهان، روستای صخره ای میمند، قنوات و کویر لوت ثبت جهانی هستند.
این استان علاوه بر آثار تاریخی متعدد از محورهای گردشگری و مناطق جذاب و دیدنی برای مسافران نوروزی و گردشگران برخوردار است.
دریافت کننده: کمیل بهشتیان ** انتشار دهنده: رسول محمدحسنی
7429/3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.