به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی دادگستری کل استان کرمان دادخدا سالاری افزود: در پی وصول گزارش هایی به دادسرای کرمان مبنی بر فعالیت یک باند حرفه ای در زمینه صدور کارت پایان خدمت در کشور، مقابله با این باند در دستور کار بازپرس ویژه شعبه سوم دادسرای عمومی و انقلاب کرمان، شعبه ویژه مقابله با جعل و کلاهبرداری و ماموران ویژه پلیس آگاهی استان کرمان قرار گرفت.
وی ادامه داد: در مراحل تحقیقات ابتدایی مشخص شد این باند در چندین استان از جمله هرمزگان، اصفهان، یزد، مرکزی، فارس، تهران، خراسان، سیستان و بلوچستان و کرمان فعالیت داشته و با اخذ مبالغ کلانی از مشمولان به آنان کارت پایان خدمت جعلی تحویل داده اند.
دادستان کرمان با بیان اینکه رئیس این باند از افراد بازنشسته نظامی است و با ظاهری وزین و فریبنده و با ادعای داشتن سمتی بسیار مهم در نهادهای نظامی، امنیتی و حکومتی به طعمه های خود نزدیک می شده است.
وی ادامه داد: این فرد ادعا می کرده در مدت زمان کوتاهی کارت پایان خدمت و گواهی پایان آموزشی برای افراد مشمول خدمت سربازی صادر می کند لذا مدارک لازم را به همراه پیش پرداخت وجه از این افراد اخذ و بعد از مدتی کارت مجعول را با جعل کارت پایان خدمت توسط سایر همدستان به افراد تحویل و مبالغ کلانی را از آنان دریافت می کرده است.
وی اظهار کرد: اعضای این باند در ارتکاب جعل و صدور پایان خدمت از چنان مهارتی برخوردار بودند که تشخیص جعلی بودن کارت های صادر شده حتی در مواردی برای نیروهای نظامی و انتظامی و اداری سخت و در مواردی غیرقابل تشخیص بوده است.
سالاری افزود: اعضای این باند کلاهبرداری تنها به همین موضوع جعل کارت پایان خدمت اکتفا نکرده و از روش های متقلبانه دیگری از قبیل ادعای داشتن سمت در نهادهای حکومتی و دولتی و حل مشکلات متقاضیان از این افراد مبالغ کلانی را برای رفع مشکلات اداری آنان کلاهبرداری کرده اند.
وی بیان کرد: مشخص شد حدود 100 مورد کارت پایان خدمت جعلی توسط این باند به افراد مختلف تحویل شده است.
وی تصریح کرد: در حال حاضر رئیس این باند در بازداشت بسر می برد و تحقیقات در این زمینه در شعبه بازپرسی و پلیس آگاهی استان کرمان بصورت ویژه در حال انجام است.
خبرنگار: داود رجبی بهجت ** انتشار دهنده: نجمه حسنی
7437/3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.