به گزارش ایرنا در این بازدید وضعیت دشت ها و بندهای حنفیه، ساماندهی رودخانه داخل شهر و پل های شهرستان و مسیر سیل مورد بررسی قرار گرفت.
پس از بازدید، تیم کارشناسان ارزیاب در جلسه ای برای جمع بندی نظرات کارشناسان استان و شهرستان به منظور ارائه راهکار و کنترل دائمی وقوع سیل و حوادث احتمالی در شهرستان گرد هم آمدند.
معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار بردسیر در این جلسه گفت: با توجه به ورود سامانه بارش زا از دوم فروردین 96 باید تمهیدات لازم بخصوص برای کنترل موقت سیل و جلوگیری از وقوع مجدد حادثه توسط دستگاه های ذیربط اندیشیده شود.
حمزه وفایی خواستار بررسی دقیق و برنامه ریزی برای حل و فصل دائمی مشکل سیل شهرستان شد و افزود: سال 82 نیز شهرستان بردسیر دچار سیل و خسارت شد و بر اثر سیل امسال بیش از 700 خانوار دچار خسارت شدند.
وی بیان کرد: همه نهادهای ذیربط باید اهتمام لازم را در جهت مرتفع کردن دائمی سیل شهرستان داشته باشند.
در این جلسه مقرر شد مطالعات مسیر و مسیل های بردسیر از ابتدای دشت های حنفیه، رودخانه داخل شهر و خروجی آن توسط منابع طبیعی، مطالعات مربوط به حوزه آب را آب منطقه ای، پل ها و مسیر رودخانه داخل شهر توسط شهرداری، همچنین سایر نهادهای مربوطه انجام و گزارشهای جمع بندی به استانداری ارسال شود.
این بازدید پیرو دستور استاندار کرمان و مصوبه ستاد مدیریت بحران بردسیر در سفر اخیر علیرضا رزم حسینی به این شهرستان پس از وقوع سیل بهمن و اسفند امسال انجام شد.
سیل اول اسفندماه پس از شکستن بند خاکی حنفیه با ورود از رودخانه مرکز شهر و طغیان آن، وارد منازل مسکونی و بسیاری از خانه ها، زیرساخت های شهری و برخی ادارات دچار خسارت شد.
با توجه به زیاد نبودن بارندگی ها در شهر بردسیر به طور معمول، وجود بند خاکی ناایمن در بالادست شهرستان و تجمع آب پشت آن از اشکالاتی است که باعث بروز سیل های قابل پیشگیری در این شهر می شود.
خبرنگار: زهرا بیرمی نیا ** انتشار دهنده: رسول محمدحسنی
7421/3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.